Buducnost Linuxu - pohlad z inej strany - dlheee!

Michael Polak Michael_Polak na p0.f85.n420.z2.fido.cz
Pondělí Říjen 27 03:10:43 CET 1997

Hi,

#define FROM "Martin Furak"
#define TO   "All"

 MF> Vzdladom na to, ze s Linuxom "robim" len asi 4 mesiace, dovolim si
 MF> pohlad cloveka, ktory si "uzil" zaciatky s linuxom a naivne sa
 MF> domnieval, ze najde pomoc vzdy ked to bude potrebovat.

Gratuluju, jsme dva. Moje situace je ale jina: uz 3 roky znam unix jako
uzivatel, ja jsem ty 4-5 mesicu poprve svuj vlastni root (konecne!).

 MF> 2.To, co podla mna chyba je komplexnejsie spracovanie "rozbehania" solo
 MF> machiny s Linuxom.Ved predsa ak chceme (a o to asi ide nie?)aby sa Linux

Presne :-(

 MF> viac rozsiril medzi pospolity lud, tak nemozeme uvazovat, o tom, ze
 MF> niekto bude doma prevadzkovat siet! Bude chciet robit s Linuxom,
 MF> pripojit sa na internet, posielat a prijimat postu, pouzivat irc a.p.
 MF> A to je o dost odlisne problemom, ktore maju spravcovia sieti.
 MF> Mozno sa mylim, ale ja som nasiel malo informacii ktore riesili moj
 MF> problem soloveho stroja. Je pravda, ze najdene informacie mi pomohli k
 MF> pochopeniu toho, ako to chodi a samosebou neskor aj k tomu, ako to
 MF> urobit aby to chodilo.

Ja souhlasim. Ovsem problem se spoustou Linuxovych lidi je, ze klidne pouzivaji
Windows pokud je to pro ne jednodussi, a Linux chapou ciste jako jednoucelovy
system pro provoz serveru. Podle me je to idealni system pro desktop (uz proto,
ze nebyt Linuxu, urcte nejaky "system" zacnu psat na vlastni pest, ale prijde
mi efektivnejsi zapojit se do jiz existujiciho hnuti; graficky desktop
mi ale nevadi, pokud mi nabidne stejnou efektivitu jako ciste textovy).

 MF> Treba zvazit aj ten fakt, ze Linux je free a dnes, ked cim dalej tym
 MF> viac, sa derie do popredia legalizacia softu, bude pre mnohych Linux
 MF> jedno z rieseni.Ved kdo ma doma legalne zakupene WIN 95 ci NT a.p.????

Presne tak, ja jsem se pro Linux rozhodl i z tohohle duvodu. Nez aby mi vsichni
software kradli, tak ho radsi budu davat zadarmo.

 MF> Musim sa priznat, ze Linux je zatial jediny, ktory ma prinutil
 MF> investovat do literatury. Musel som si kupit hned niekolko knih, co ma
 MF> skoro zruinovalo :))))))
 MF> DOS a WIN  a ich aplikacie som vzdy zvladal intuitivne a na knihy som
 MF> ani nepomyslel, ale ten Linux....ten ma dostal.A prave preto ho mam
 MF> mozno cim dalej radsej!

Linux je system. Doufam, ze jednou pro nej budou aplikace, ktere taky pujde
zvladnout intuitivne - tim neberu nadsencum jejich man xyz, ale me by fakt
nevadilo, kdybych mohl vzit RPMko z otevereneho FTP archivu a drag-and-dropnout
si ho na ikonu My Linux ;-)

 MF> P.S.S.Je to moj prvy mail poslany z linuxu a kedze mi sendmail nechodi
 MF> tak ako by mal, dufam, ze nikomu nesposobim "zburanie" niektoreho
 MF> maileru.Ak ano tak sorry.Ale to ma potom ukamenujete, co si nakoniec aj
 MF> za to zasluzim!No musim to risknut :(

Tak to gratuluju, ja zatim pouzivam Linux na Internet pouze pokud se na nej
pripojim telnetem; doma provozuju TCP/IP pouze pod DOSem ;) Ne ze bych nemel
knizku na to jak to rozjet pod Linuxem, ale proste nemam cas si s tim hrat,
travim cas psanim Arachne, kde to staci vyplnit do formulare.

bye, Chao-c' [xchaos na main.naf.cz]

--- Chaos generator
 * Origin: ChaosNet WeLL BBS, +420-2-3517637, open 22-08, speed 1440 (2:420/85)