Hledam zajemce o spolupraci na velkem projektu

Pátek Září 5 11:25:49 CEST 1997

> 3) alespon jedna skutecne user-friendly kancelarska aplikace. Slysel jsem o
> StarOffice, ale tam da dost prace pocestovani, aspon AFAIK. Predstavuju si
> neco, co by importovalo maximum formatu beznych pod Windows: MS Word 7.0, true
> type fonty, apod. Jenze muselo by to umet i wokeni vymozenosti, jako cesky
> spell checker, veskerou konfiguraci dostupnou interaktivne, apod. Jako interni
> format pro kancelarska data by se klidne dalo pouzivat nejake lehce rozsirene
> HTML, ktere je mozne dat beznemu Wokenim BFU na diskete.

Obavam se, ze dokud lidem nedojde, ze MS Word pri na psani textu zhruba
odpovida tuzce kombinovane s mobilnim telefonem, televizi, mikrovlnou troubou
a sekretarkou se svym psacim strojem za cenu prevysujici cenu tuzky o nekolik
radu, jejiz provoz vyzaduje mnohem vetsi udrzbu nez obcasne orezani, tak
delat kancelarske aplikace znamena napodobovat Microsoft (viz konkurencni
baliky), coz mi pripada jako hloupy napad (zvlaste, kdyz je vsechno "Microsoft
confidential" a navic "Microsoft esotheric" (zasvecenci vi, o cem mluvim)),
a libovolna jina cesta vyzaduje jeste o dost vetsi svaly (zvlaste
marketingove).

V takoveto situaci je, IMHO, nadejnejsi "utok zespodu". To jest jednak tlacit
na serverove strane (protoze unix je tradicne silny v teto poloze) a jednak
se snazit o zpristupneni wokennich aplikaci (kterych uz je beztak dost) na
linuxu (at emulaci (Wine), nebo pomoci nejakych knihoven (Willows)).

Mimochodem, co se tyce tech true type fontu: knihovna FreeType uz brzy
opusti alfa fazi vyvoje a presune se do beta.
(viz http://www.physiol.med.tu-muenchen.de/~robert/freetype.html,
ale zajima vas "latest development snapshot")

Trocha humoru navic:

> Tohle me taky napadlo :)))
> Trochu problem je vysvetlit proc se to neumi do tech Win95 zase vratit
> :).

Stacilo by si z W95 opsat nejakou tu modrou obrazovku, ze nekde v jadre
nastala chyba ta a ta a ze smula, bude se rebootovat (nejlepsi by bylo
z prislusnych souboru vytahnout ty hlasky v patricne lokalizaci).
To nikomu divne pripadat nebude :) :) :)
[reakce hot-line pak bude: "Jo, vy nemate service pack 12345? Tak bez nej to
fungovat nebude. To vite, Windows."]

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)