Uvaha: Jak rozsirit Linux (LONG)

Ladislav Kostal kostal na sun.uniag.sk
Pondělí Září 8 13:47:55 CEST 1997

Chcel by som zareagovat na prispevky tykajuce sa rozsirovania Linuxu.
Prednedavnom som si zakupil Calderu OpenLinux Base 1.1 s umyslom, ze
budem Linux pouzivat ako jediny operacny system na pocitaci. Bol som
rad, ze distribucia obsahuje aj office balik (so3.1). Potial vsetko
v poriadku - instalacia a administracia pekna a prehladna. Horror
zacal so snahou o zavedenie diakritiky. Na konzole ziadny problem,
ale pod X-ami ani za nic a vyskusal som vsetko. Taktiez som vyskusal
X vo verzii 3.3.1 a v nich cesku klavesnicu, ale to nebolo bohvieco
a nefungovalo to poriadne (dlhe samohlasky z hornej rady klaves a ine
problemy).

(Komu to beha, nech sa ozve, lebo ma asi slak trafi od jedu :))

Keby sa podarilo vyriesit problemy z diakritikou aspon tak ako ich
maju vyriesene MS 95, bolo by vsetko na najlepsej ceste k rozsireniu
linuxu. Maloktory uzivatel totiz travit hromadu casu nad zmenou kniznic
instalovaniu vselijakych patchov a podobne ... (tym nehovorim, ze vsetko
doterajsie usilie bolo nanic - prave naopak) ... ale zislo by sa
to urobit (ako to bolo poznamenane v niektorom z predoslych prispevkov)
nejak globalne a najlepsie keby to urobili autori XFree86.

Instalacia a samotne sprevadzkovanie do chodu nie je podla mna az taky
problem. Napr. COL to ma vyriesene celkom pekne (sice by sa este dalo
vylepsovat).

Taktiez sa mi paci napad zorganizovat nejaky spolok. Bolo by urcite
lepsie, keby sa napr. na autorov X obratila nejaka organizovana skupina
miesto jednotlivcov, ktora by aj pomohla pri tvorbe narodnych zalezitosti.

Keby sa toto vsetko podarilo, nebol by az taky problem presvedcit ludi,
aby to s tym Linuxom skusili, ved 189,-Sk za kompletny OS aj s balikom
Office a dalsimi vecami (mam na mysli RH 4.2 prilozeny ku knihe Pouzivame
Linux) by stalo za to ...

Dufam len za sa to vsetko pohne a nieco sa konecne zmeni k lepsiemu ...

						lk

Ladislav Kostal <kostal na sun.uniag.sk> <http://sun.uniag.sk/~kostal>
Caldera OpenLinux Base 1.1        Redhat 4.2        FreeBSD 2.2.[12]