Tezkosti s HP JetDirect

Jan Prikryl prikryl na cg.tuwien.ac.at
Pondělí Září 15 14:27:59 CEST 1997

Dobry den,

mam stale tezkosti s nasi hlavni tiskarnou, jiz jsem se tu ptal, nikdo
nereagoval, ale treba se tentokrat nekdo najde:

Mam HP LJ 5 s JetDirect rozhranim (interni lpd) pripojenou na
ethernet.  Problem vestaveneho rozhrani je, ze dokaze vytvorit pouze
jedno TCP/IP spojeni najednou. Vysledek: pokud chce tisknout vic lidi
najednou, timeoutuje to a soubory mizi v nenavratnu a podobne. Proste
zmatek.

Reseni tohohle problemu vypada jednoduse: vyhradit jeden stroj, ktery
bude fungovat jako externi spooler pro danou tiskarnu, takze veskere
tiskove pozadavky budou smerovany na tento pocitac a jeho lpd je pak
forwardne na danou tiskarnu.

Takhle by to bylo uplne idealni, jenze: ono to nefunguje.

/etc/printcap na "klientech" vypada takto

| zzzz:\
|        :lp=:rm=aaaa.cg.tuwien.ac.at:rp=zzzz:\
|        :lf=/var/adm/lpd-errs::mx=0:\
|        :rs:sd=/var/spool/lpd/zzzz:

Jmeno tiskarny je tedy "zzzz" a je takto znama na vsech
strojich vcetne hlavniho serveru "aaaa.cg.tuwien.ac.at". Na nem mam
takovyto printacp:

| zzzz:\
|        :lp=:rm=bbbb.cg.tuwien.ac.at:rp=raw:\
|        :lf=/var/spool/lpd/bbbb/errors:mx=0:\
|        :sd=/var/spool/lpd/bbbb:sc=true:

"bbb.cg.tuwien.ac.at" je uz vlastni tiskarna. Na serveru je instalovany
RedHat 4.1, lpd je soucasti RPM lpr-0.13-1. Ostatni klienti jsou Linuxy,
NetxStepy a SGI.

Co mne irituje je, ze v okamziku pozadavku na tisk funguje serverovy
lpd jednom jako (IMHO) forwarder spojeni, cili pokud nejake hlasky
obdrzim, jsou stale typu

	JetDirect lpd: no entries

i kdyz netisknu primo. To by mi ale bylo docela jedno, co je horsi, je to,
ze tenhle system se od toho stareho nicim nelisi: zase mizi joby, zase to
timeoutuje.

Nema nekdo ideu, co jsem spachal spatne?

Diky.

-- JP

               Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
         http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
         Institute of Computer Graphics and Visualisation
             Vienna University of Technology, Austria