Home only user

Jan Prikryl prikryl na cg.tuwien.ac.at
Pátek Září 19 16:13:52 CEST 1997

> Date: Fri, 19 Sep 1997 15:07:48 +0200 (MEST)
> From: "Radek Andrs" <radek na indat.space.cz>
> To: Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject: Re: Home only user

> V man chroot jsou jen sporadicke informace, moc mi nepomohl.
> Nepodarilo se mi spustit chroot v profilu, muze ho spoustet jen
> root.  Ale evidentne to nejak lze - uzivatel ftp ma jako root
> adresar /home/ftp.

Ale pozor: vsechny programy, ktere ke sve praci na systemu tekovy
chrootly uzivatel potrebuje, musi mit ve svem adresari schovane: jak
jinak po chroot /home/user, kdy se z /home/user stane / a veci jako
/lib a /bin prestanou byt videt, spusti treba /bin/ls ...

> Uzivatel si nebude nic poustet. Je to vzdaleny uzivatel, svuj home
> adresar ma jen pro ukladani souboru. Nechci ale, aby se mi prochazel
> po systemu.

Pokud ma mit dotycny uzivatel to konto jen jako skladiste souboru,
mozna by stacil pristup pres FTP - nebo potrebujete, aby se mohl
prilogovat?

-- JP

               Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
         http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
         Institute of Computer Graphics and Visualisation
             Vienna University of Technology, Austria