Editor pro Xka a C

Milan Zamazal pdm na informatics.muni.cz
Pátek Duben 17 12:34:50 CEST 1998

    MJ: Jauvajs, tak uz me netlucte.

Snad vam nikdo fyzicky neublizuje, ne? :-)

Navic jsem to myslel napul vazne, fakt bych potreboval WWW browser,
ktery by mel vsechny pozitivni vlastnosti W3 a Mozilly, avsak na rozdil
od obou by byl maly, rychly a hlavne funkcni.  Bohuzel momentalne nemam
cas W3 opravovat, takze potrebuji nejake rychle reseni. :-(
(Kdyby mi nekdo chtel radit lynx, tak ten zoufale nesplnuje prvni
podminku.)

A Petr Snajdr se otiral o Emacs, jestli jsem ho spravne pochopil. :-)

    MJ: Konecne by me take zajimalo, co ma emacs spolecneho s filosofii
    MJ: UNIXu, ve kterem je pro kazdy specificky ucel vyhrazen program,
    MJ: ktery si odvede svou praci a DONE.

Emacs nebyl stvoren pro Unix, takze neni vazan jeho filozofii.
Jednim z principu Emacsu je jednotne uzivatelske rozhrani a pokud
existuji dostatecne dobre externi nastroje (napr. grep), Emacs je pro
svou cinnost vyuziva.

    MJ: Naproti tomu emacs je velka potvora, ktera sice dovede vse, ale
    MJ: otazka zni, jak dobre

Mnohe veci umi lepe nez cokoliv jineho.

    MJ: a kolik namahy je treba, aby opravdu delala to, co se po ni chce

Na zodpovezeni teto otazky bychom se dostali do oblasti mnoha
relativnich a subjektivnich pojmu, takze se do toho nebudu poustet.
Kdyztak po e-mailu nebo v cz.comp.editors.

    MJ: Jo a to bych si musel nainstalovat ceskou klavesnici,

Emacs 20.3 ji jiz bude mit v distribuci.

    MJ: potazmo nainstalovat take nove iXy s podporou XKB(asi?).

S timto nema nic spolecneho, emacsovska klavesnice je zcela nezavisla na
prostredi.

    MJ: Znovu se tedy omlouvam, ze jsem se dopustil toho nedopatreni, ze
    MJ: jsem se v souvislosti s xfte otrel take o emacs. Slibuji, ze uz
    MJ: to nikdy neudelam ;-)

Ale no tak, klidne se otirejte, mne to vubec nevadi. :-)

Milan Zamazal

--
Z Meta-FAQ teto konference:
o V konferenci linux na muni.cz je povoleno pouzivat ceskeho, slovenskeho a