emacs (religious war)

Miroslav Janis slimag na zamberk.alberon.cz
Neděle Duben 19 01:51:19 CEST 1998

Pavel Machek wrote:

> Hi!
>
> Z tohodle se stava flamewar, ale stejne si neodpustim...

Tak zle to snad nebude :-)

> Emacs je velmi povedena mrcha (IMO). Mozna by mel byt rozdelen na
> emacs/c, emacs/perl, emacs/shell, emacs/makefile etc, ale to by mu asi
> neprospelo. Problem je proste v tom, ze na editaci c-cka je velmi
> prijemne kdyz mily editor c-cku aspon trochu rozumi - treba proto aby
> mohl navrhovat indentaci. No a prave to emacs dela, a nejen pro c, ale
> taky pro mnoho ostatnich formatu. (Je fakt ze u shellu mi spis
> skodil...)

Presne tohle lze (na tema editace C) rici i o xfte :) Rozumi C(a mnohym
jinym formatum), navrhuje ident, dela zvyraznovani synaxe
(hmm - highlighting:) a je snadno konfigurovatelny. Takze si muzete
vytvorit nejaky dalsi format, ktery chybi...

V HTML modu napr. definuje specialni polozku v menu a odpovidajici
klavesove zkratky pro zrychlene vkladani tagu. A to vse je mozno
jednoduse menit a upravovat (v textovych konfiguracnich souborech,
ktere je po uprave potreba prekompilovat do binarni podoby pomoci
specialniho prekladace -- takze ta jednoduchost je dost relativni :-)).

Na druhou stranu -- krome editace textu uz toho moc neumi -- spusti
make, kdyz ho poprosite, ukaze chyby po predladu a umi na ne skakat.
Taky zvlada zobrazit seznam metod (nebo funkci v C), na ktere muzete
teze odskakovati. Nemuzete pomoci neho prijmat postu ci brouzdat po
webu. Ale jsou lide, kteri takove veci po textovem editoru, ve kterem
hodlaji psat hlavne programy, ani nechteji.

Verim tomu, ze vsechny vyse uvedene vlastnosti ma (nebo muze mit)
i emacs. Ale domnivam se, ze jeho pouzivani "pouze" na programovani
je plytvani systemovymi prostredky. Jinak uznavam, ze je to naramne
sikovny "programek" a uzitecny nastroj pro toho, kdo ho umi pouzivat...
Kdyz si ho ale spustim ja, pripadam si, jako bych sel lovit vrabce
s protiletadlovym kanonem ;-)

Zdravi
Slimag

PS: Pokud by chtel nekdo na moje blaboleni raegovat, tak by, myslim,
bylo lepe, delo-li by se tak uz pouze na privatnim mailu...

--
If NT is the answer, you didn't understand the question.
                   -- stolen signature (linux-kernel na vger.rutgers.edu)