Editor pro Xka a C

Rudolf Jaksa jaksa na neuron-ai.tuke.sk
Neděle Duben 26 17:52:03 CEST 1998

zdravim,

ja len musim dodat, to len aby niekto nenadobudol naznak dojmu, ze
emacs je menej dokonaly nez naozaj je :-), ze s emacsom sa fakt neda
sutazit a to absolutne a v nicom :-)))

> Konecne by me take zajimalo, co ma emacs spolecneho s filosofii
> UNIXu, ve kterem je pro kazdy specificky ucel vyhrazen program,
> ktery si odvede svou praci a DONE.

a na velke mnozstvo spominanych prac je vo filozofii unixu urceny
emacs :-)))

> Naproti tomu emacs je velka potvora, ktera sice dovede vse

treba poznamenat ze na mojej rescue diskete mam nejaky olamany emacs
klon, 'chats emacs', alebo daco take - a aj tam mozem pouzivat svoje
oblubene klavesove skratky :-) a nie som si isty ci to nahodou nie je
mensie nez vi, a velkost originalneho emacsu by sla tiez skalovat vo
velkej miere, az by na to bol dovod ...

> , ale otazka zni, jak dobre a kolik namahy je treba, aby opravdu
> delala to, co se po ni chce

moja jednorazova skusenost hovori, ze staci spustit emacs, tam sa
dozviete :-) ako sa spusta tutorial, a po prejedeni tutorialu (3 hod),
uz robil to co som od neho chcel :-), aaale poznam aj ludi, ktorych to
poslucha dokonca aj napriek tomu ze nepresli tutorial ...

a navyse klavesove skratky z emacsu (nenahraditelna to vec) funguju aj
v mnozstve inych softov - editorov, ale aj napr v netscape ...

to, ze som pred dvomi rokmi presiel na emacs, bola urcite jedna z
najvyznamnejsich a najstastnejsich :-) udalosti v mojom zivote s
pocitacom :-)))

> -- implicitni nastaveni klavesnice je sice obdivuhodne, ale pro
> me naprosto nevyhovujici. Mimoto LISP je pro mne spanelska
> vesnice, takze konfigurace tohot giganta je pro mne pomerne
> dost obtizna...

pre mna je lisp tiez spanielska dedina, ale to nijak nebrani, aby som
mal intenzivne prekonfigurovaneho emacsa, lisp sa nemienim ucit ani
nemienim studovat manualy od emacs lispu, pre konfigurovanie emacsa to
nepotrebujem ...

> PS: Omlouvam se take za delku zpravy, zvlaste proto, ze je
> vlastne o nicem...
:-) akoze o nicom?, ved sa tam spomina emacs :-)

dufam, ze vam tento oslavny mail :-) sprijemni zivot, ja som z emacsu
nadseny uz 2 roky, a myslim ze pouzivat na editovnie nieco ine je len
forma masochizmu :-)))

ak planujete v buducnosti intenzivne pracovat s pocitacom, tak je
pravdepodobne, ze raz aj tak pri ceste k dokonalosti skoncite u emacsa

	Rudo