Karel

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 23 14:47:09 CEST 1998

Hello, world!\n

   Nerad bych vyvolaval flame war na toto tema, nicmene mi to neda, abych
neprikapl svou prislovecnou kapku oleje...

> Myslim, ze programovaci jazyk Karel je velmi dobry napad a pouzivani
> BASICu je nerozum.  Karel je o strukturovanem programovani (jako reakce na
> spagetovy BASIC) a mel naucit zakladni navyky dulezite pro praci v
> PASCALu, C-cku a dalsich podobnych.

   Ano, clovek se v Karlu opravdu nauci `ciste' strukturovane programovat,
ale je to opravdu dobre? Uvedomte si, ze `dokonala strukturovanost' je
velice casto ve sporu s eleganci reseni problemu -- mnohdy existuje reseni,
ktere je `temer strukturovane' (to jest dovoluje si napriklad nektere
drobne prohresky jako jsou vyskoky z cyklu ci z funkce) a je daleko kratsi,
a proto take daleko lepe pochopitelne. Ale jazyk, ktery vynucuje pouziti
cistych strukturovanych konstrukci, cloveka dovede k psani `spravnych',
nicmene daleko hure citelnych programu, coz podle mne neni dobry smer.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Linux hackers are funny people -- they count the time in patchlevels."