Event: zmena ve file systemu

Pondělí Duben 27 11:41:17 CEST 1998

snajdr na pvt.net (Petr Snajdr) writes:

>     potrebuji nejak sledovat zmeny v souborovem systemu.
> Konkretne mam rekneme adresar /home/include. Pokud
> se v nem neco zmeni, chci byt o tom informovan.
> Ke zmene muze dojit pres SAMBu, MARS_NW, cp aptd.atd.
> Jedna mozno je peridicky se divat co tam je, ale
> to se mi moc nehodi. netusite jak to udelat
> maximalne efektivne? premyslel jsemnad modulem
> do jadra, ale ted je otazka do jake miry by
> to bylo obtizne ( ne napsat modul, ale to,aby
> generoval udalosti na zmeny ve FS).

V knize "UNIX Internals" je kratky popis "watchdogs" a odkaz na
clanek:

Bershad, B.N., Pinkerton, C.B., "Watchdogs - Extending the UNIX File
System", Computing Systems, Vol. 1, No. 2, Spring 1988, pp. 169-188

Vyse zminena implementace "watchdoga" vyzaduje pridani systemoveho
volani do jadra (wdlink). V praxi jsem to ale fungovat nevidel.

Napred by to chtelo projit konference o Linuxu - mozna, ze se na necem
takovem jiz pracuje. Obecne zminky jsem nasel, ale nic konkretniho.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR