Event: zmena ve file systemu

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Duben 27 13:08:15 CEST 1998

Zdravim,

>     potrebuji nejak sledovat zmeny v souborovem systemu.
> Konkretne mam rekneme adresar /home/include. Pokud
> se v nem neco zmeni, chci byt o tom informovan.
> Ke zmene muze dojit pres SAMBu, MARS_NW, cp aptd.atd.
> Jedna mozno je peridicky se divat co tam je, ale
> to se mi moc nehodi. netusite jak to udelat
> maximalne efektivne? premyslel jsemnad modulem
> do jadra, ale ted je otazka do jake miry by
> to bylo obtizne ( ne napsat modul, ale to,aby
> generoval udalosti na zmeny ve FS).

   Je to smutne, ale at premyslim, jak premyslim, tak mne nenapada, jak to
pri soucasne architekture jadra udelat. Nabizi se zadefinovat pro jednotlive
inody neco jako "hook list" s tim, ze bude obsluhovan pri kazdem zapisu
do prislusneho souboru, lec ani tudy rozhodne primocara cesta nevede, jelikoz
zapisy do memory-mapped souboru se obvykle provadeji primo na urovni bloku
(memory manager si pres `inode->ino_operations->bmap' zjisti, na jake bloky
je soubor mapovan a do tech zapise). Summary: Slo by to, ale za cenu dosti
drastickych zmen.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"It's God. No, not Richard Stallman, not Linus Torvalds, but God."