Internet a ja

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Neděle Srpen 16 14:10:33 CEST 1998

V poslednim dopise Marek Siwek pise:
> Zdravim,
> pri konfiguraci pppd jsem narazil na problem:
> po zadani prikazu se normalne spojim s ISP, ale nemuzu se pripojit na
> internet (www.linux.cz)
> priblizne po 90 sek se modem odpoji

toto muze byt chyba modemu. co pouzivate ? ja jsem takto dopadl s
Microcomem...

> __________________________
> /etc/resolv.conf
> domain 194.196.52.1
> nameserver 194.196.52.1
> nameserver 152.158.16.48

myslel jsem ze do domain se pise domena:

domain popelnik.cz

> co znamena prikaz search v tomto souboru?
> nedela problemy to, ze mam domain a name steje?

search oznacuje prohledavane domeny.

kdyz napr. ja v domene popelnik.cz zadam search fi.muni.cz

tak na povel telnet kyklop prejdu na stroj kyklop.fi.muni.cz a nemusim se s
tou domenou vypisovat (takovych to domen tam muze byt vice).

> _______________________
> /etc/hosts.conf
> order hosts, bind
> multi on
> ---------------------------------------
>
> _________________________________
> /etc/hosts
> 127.0.0.1    localhost localhost.localdomain

> [...]

zde bych prip. zkusil dat mensi rychlost portu (57600)

> ___________________________
> /etc/ppp/marek
> /usr/sbin/chat -f /etc/ppp/pripoj -v

> /etc/ppp/pripoj
> ABORT BUSY ABORT "NO CARRIER" ABORT "NO DIALTONE" "" ATZ IK "ATX3D
> cislo" CONNECT "" login:--login: ja password: tajne SERVER> ppp
>
> Podle vseho mi nefunguje DNS, ale jak to napravit?

Vam ? pri vytacenem pripojeni by to mel zarizovat vas poskytovatel. vy
musite mit akorat v host.conf napsano bind a nastaveny v resolv.conf
nameserver na nejaky stroj a domain na vasi domenu (nebo radeji vubec).

> Taky bych se chtel dozvedet, kde se mam napsat IP adresy pro POP3 a
> SMTP?

zalezi na vasem klientu posty (fetchmail apod.)

> Je nutne nekde uvadet gateway, kdyz mus ISP jej ma?

vy uvadite gateway jen v pripade ze mate sit, potom je pro vas gw ten stroj,
ktery ma modem. mate-li jen 1 stroj, potom jako gateway zvolte IP sveho
stroje a pppd uz to zaridi.

> Doufam ze mi nekdo poradi, ja jsem z toho Microsoft...

> marek.siwek na elektronika.cz

milan

Milan Sorm  (aka John Popelnik)      telefon: +420 5 41512348
FI MU, Botanicka 68a, Brno           sorm na informatics.muni.cz
http://www.fi.muni.cz/~sorm/         tel. domu: (05) 46211083

fingerprint: E4 78 1D A7 C5 2C F5 3F  83 A7 97 29 73 F7 17 63