Proc je instalace Debianu horsi nez Redhatu?

Stepan Kasal kasal na matsrv.math.cas.cz
Pondělí Srpen 31 16:13:31 CEST 1998

On 27 Aug 1998 22:16:07 +0200, Milan Zamazal <mz-mail na pdm.pvt.net> wrote:

> Prosim administratora, aby tam tuto otazku nedaval, nebot mne tato
> problematika zajima.

Dobry den,
   pohled laika:  UNIX umim ze skoly, ale instalace/upgrade se bojim,
mam panicky strach, ze mi nenabootuje jadro a budu v haji.
   Proto ctu dokumentaci.  V RedHatu jsem kdesi v hloubi nasel "manual",
ktery mne instalaci provedl krok po kroku a ja si vse potrebne psal na
papir, abych to potom nezvoral.  Pri nahodnem browsovani Linuxem jsem
v Debianu nasel nejakou filosofii, na kterou jsem jako na potvoru nemel
naladu.  Nerad ctu rozvlacne manualy, ale tehdy jsem se bal a lepsi
manual pro idioty, nez nejaka rozptylena dokumentace, ve ktere se nemohu
vyznat.
    Take kdyz jsem se dozvedel, ze 1.3.1 je dost stara, ale posledni
stabilni verze Debianu, vyvojove verze jsou mozna kdesi jinde ve stromu...
Divite se, ze mi prehledne cislovani RedHatu znelo jako rajska hudba?o

    A nakonec trochu jina otazka: je pekne, ze napriklad dpkg umi instalovat
rpm i slackwarove tar.gz, ale umi take prebrat treba rpm databazi existujiciho
systemu?  A kdyby se clovek pustil do riskantni operace: vypsat seznam baliku
a na novem debianu je nainstalovat, je nejaka sance zachovani konfiguraku?

			Omlouvam se tem, ktere to nezajima,
							Stepan