Jadro 2.1.130, radic AIC7xxx

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Úterý Prosinec 1 09:03:10 CET 1998

On Tue, 1 Dec 1998, Dan Ohnesorg, admin of POWER wrote:

> Tak jsem z experimentalnich duvodu naistalil na redhat 5.2 jadro 2.1.130.
> Neco vypada dobre, neco mene. K te lepsi casti. Nekdo si tu nedavno stezoval,
> ze ovladac AIC pod linuxem jede jen na 20MB. To me zaujalo, protoze
> jadro 2.0.35 mi to delalo take, 2.1.130 jede na 40 MB, coz je maximum,
> co umi disk. Zvlastni ale je, ze rychlost merene pres hdparm je jen o par
> procent odlisna od rychlosti, kterou jsem nameril s 2.0.35, ktera hlasila
> jen 20 MB. A to jak rychlost -t, tedy skutecne cteni (to ale neprekvapi)
> tak i -T, coz je rychlost cteni z cache disku, coz uz by melo viset jen
> [...]

Jestli nebude problem v tom, ze HDD napr. UW Barracuda ma skutecnou
prenosovou rychlost 166Mbit/s (teoretickou maximalni). Jedna vec je rychlost
sbernice UW ktera ma 40MB/s jina vec je maximalni rychlost disku jak pise na
medium (to ovlivnuje hlavne RPM).  Rozdil mezi pomalejsi a rychlejsi sbernici
by se vice projevil kdyby jste tech disku mel na sbernici vice a soucasne
s nimi pracoval.