Jadro 2.1.130, IP aliasing, radic AIC7xxx

Úterý Prosinec 1 12:51:34 CET 1998

DAN na feld.cvut.cz (Dan Ohnesorg, admin of POWER) writes:

> jen 20 MB. A to jak rychlost -t, tedy skutecne cteni (to ale neprekvapi)
> tak i -T, coz je rychlost cteni z cache disku, coz uz by melo viset jen
> na SCSI sbernici.

Nijak do hloubky jsem to nestudoval, ale manualova stranka k hdparm
rika

       -T     Perform  timings  of  cache reads for benchmark and
              comparison purposes. ...
              This displays the speed of  reading  directly  from
              the  Linux  buffer cache without disk access.
              ...  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Pokud to spravne chapu, tak ke cteni z diskove cache se to nevztahuje.
Pokud se uvede "-t -T", tak se do rychlosti sekvencniho cteni zahrne
oprava na zpomaleni diky overheadu OS - ten se meri prave tim "-T".

# /sbin/hdparm -T /dev/hda /dev/hdb /dev/hdc /dev/hdd
/dev/hda:
 Timing buffer-cache reads:   64 MB in  1.91 seconds =33.51 MB/sec
/dev/hdb:
 Timing buffer-cache reads:   64 MB in  1.88 seconds =34.04 MB/sec
/dev/hdc:
 Timing buffer-cache reads:   64 MB in  1.93 seconds =33.16 MB/sec
/dev/hdd:
 Timing buffer-cache reads:   64 MB in  1.91 seconds =33.51 MB/sec

Na to, ze mam 3 line EIDE disky, mi to ukazuje pomerne vysoke hodnoty:
V Ultra-DMA HOWTO jsem se docetl, ze v PIO4 modu by mi to melo na EIDE
sbernici behat maximalne 16.6MB/s (burst rate). To potvrzuje, ze to s
ctenim z diskove cache nesouvisi.

Nicmene domnivam se, ze by to chtelo vytvorit WWW stranky venovane
mereni vykonnosti a optimalnimu vyberu HW pro Linux. Proc:

Nedavno jsem upgradeoval na tetex*-0.9cs-7 na 2 pocitacich. Na 150 MHz
Pentiu (EIDE disky, 64 MB RAM) mi operace trvala asi 18 minut. Na 233
MHz Pentiu II (EIDE, 64 MB RAM) mi to trvalo 2 minuty! Zatim hledam
vysvetleni.

V CERNu pri nekterych vyberovych rizenich na nakup PC nespecifikuji
jen to, ze pocitac musi umoznovat provoz Linuxu (Linux patri v CERNu
mezi podporovane systemy), ale i minimalni technicke parametry
(prenosove rychlosti disku, pameti, ...). Viz napr.
http://wwwinfo.cern.ch/pdp/pc/PCRD/. Povazuji to za rozumne, protoze
nekteri obchodnici nevahaji prodat cokoliv, jen aby na tom
vydelali. Neznaly uzivatel celkovou vykonnost pocitace posoudit
nedokaze, obvykle se spokoji s tvrzenim, ze uvnitr je Pentium II ...

Mimochodem, potreboval jsem koupit 17" monitor. Prehledy parametru
jako obnovovaci frekvence, ... jsou uvadeny v kazdem druhem
pocitacovem casopisu. Jenze tyto parametry jsou u soucasnych monitoru
velmi podobne, ale presto existuji ohromne rozdily v ostrosti
zobrazeni. Nektere typy monitoru maji pismena vyrazne rozmazana (mala
jsou necitelna), jine ne. Paradoxni na tom je, ze v prodejne Vam ten
monitor nechteji predvest (obvolal jsem asi 5 firem). Myslim, ze zde
uz neochota prodejcu dostupuje vrcholu a vyzaduje systemove reseni
"shury" (Ceska obchodni inspekce?). Nikde jinde jsem se nesetkal s
tim, ze si clovek neco koupi za 15000 Kc a vice a teprve po rozbaleni
zjisti, co si vlastne koupil ...

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR