XKB error pri starte XFree 3.3.2-3 (trochu dlhsie)

Pátek Prosinec 4 14:53:25 CET 1998

Dna Thu, 03 Dec 1998 ste napisali:

Zdravim
dakujem za doterajsie odpovede, skusim postupne trosku zhrnut, pricom
zatial zial klavesnica nefunguje:-(

>Michal Krause
>Tahle chyba s tim nema nic spolecneho - ja napriklad pouzivam mapu z
>XKB-forced, ale tu patchnutou knihovnu ne a tu hlasku tam mam porad. Presto
>cesky pisu. Problem bude bud v nastaveni locales a nebo v nejake trivialnosti
>(napr. muze chybet nastaveni promene XLIB_FORCE_I18N nebo LANG | LC_TYPE).
hmmm, zda sa mi ze som potom nepochopil dobre filozofiu toho celeho..
XLIB_FORCE_I18N bola premenna pre ten "dirty hack" od Stana Medunu.
Predpokladal som, ze toto vyriesia locales, kedze XFree86 3.3.3 maju
konecne podporu locales vyriesenu vraj dobre... ak nie, vyvedte ma
prosim z omylu.. Inak je pravda ze som ju nemal nastavenu, ale ani
nastavenie nepomohlo... Btw. klavesnica mi chodila, a nerobilo mi
problem rozbehat ju aj na inych masinach, takze myslim ze instalaciu
Stanovho balika som mal zvladnutu dobre.. Este jedna vec, zatial sa mi
podarilo prinutit pisat po slovensky iba asWedit, ale ten pise po
slovensky dobre aj ked som dat unsetenv XLIB_FORCE_I18N.... pokusy
robim s kedit-om a joe v xterme s slovenskymi fontami.

>Jan Marek
>export _XKB_CHARSET="iso8859-2"
>export _XLIB_FORCE_I18N="1" (nebo "2",
>ja mam dva, nevim presne, jaky je v tom rozdil, vim, ze hodnota "0"
>XLIB_FORCE_I18N vypne)
>export LC_TYPE (ja mam "czech", hodnotu je treba dosadit dle locales)
takze premenna _XKB_CHARSET sa pouzivat nema! ako sa pise v
dokumentacii:
- pokiaľ ste už s lokalizáciou robili pokusy a zostalo vám
  niekde nastavenie _XKB_CHARSET premennej, treba ho zrušiť
co sa tyka hodnot XLIB_FORCE_I18N 1 a 2 nastavuju "agresivitu" patchu.
momochodom, rozumnejsim miestom kde nastavit tieto premenne je
/etc/X11/xinit/Xcilents resp. /etc/X11/xdm , podla toho ci pustate
startx alebo sa logujete cez xdm....

>Petr Kollar
>Podivejte se do
>http://www.penguin.cz/czech-howto/Czech-HOWTO-4.html#ss4.2 pod nadpis
>"Mozne problemy". Tam je postup, jak zjistit, co je
hej, nieraz som cital ten text, a po pociatocnych problemoch som skusal
hlavne s premennou XKB_DEBUG... XKB je ok:-))

Prepacte za dlhsi mail, a este raz dakujem za doterazjsie rady a
skusenosti.
S pozdravom
--
Tibor Pittich