cestina v RH5.2

Středa Prosinec 9 14:44:59 CET 1998

Boze lidi! Cestina NEMA pevna pravidla. Zeptejte se jakehokoliv
cizince, ktery se uci cesky. Na vsechno je tisic vyjimek, prehazuje se
poradi slov - pravda, existuji "pravidla ceskeho pravopisu", ale nejsou
exaktni a proste to je nekdy JINAK!

Bydlel jsem dlouho s Nikaragujcem (spanelstina) a ten umel cesky dos
dobre a to jen diky tomu, ze si pamatoval, ze se proste rika:

      budova OSN    -ALE-     IP adresa

Ja jsem pro nej vetsinou nemel jine vysvetleni, nez: "Proste se to tak
pouziva". On to pochopil a proto clovek jen tezko poznal, ze je
cizinec. Krome toho umel pravidla ceskeho pravopisu jak basnicku (na
rozdil ode me, az jsem se za to stydel).

PS: ted chapu, proc si nas cestinar (stary pan) vzdycky rval vlasy,
    kdyz jsme jazyk blbe pouzivali - jako on rikal - bez CITU
    [rikaval: "To vas to proboha netaha za usi? Vy to neslysite?"

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution