Lze mazat adresar temp ?

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Úterý Únor 3 08:31:20 CET 1998

On  2 Feb 98 at 23:14, Derfinak Jan <linux na muni.cz> wrote:
> Zda sa, ze dostatocne nerozumiem pojmu race-condition. Mohol by mi ho niekto
> objasnit? Pripadne naznacit ako dosiahnut toho, co popisuje Pavel. (to ma
> naozaj zaujima)

   Race condition neboli soubeh je situace, kdyz pri (kvazi)paralelnim behu
alespon dvou procesu dojde k chybe, ktera je zpusobena tim, ze jeden zmeni
dalsim(u) data "pod rukama". Data mohou byt vcelku jakakoli - sdilene
promenne, obsah souboru, adresare, apod.. Odstraneni soubehu se dosahuje
tak, ze se zajisti, aby vsechny procesy provadely urcite posloupnosti akci
(tzv. kriticke sekce) se sdilenymi daty (tzv. kriticka oblast) vcelku, bez
zasahu dalsich procesu. K tomu se pouzivaji semafory, uzamykani dat apod..

   Muj otrepany priklad soubehu:

   proces1                                 proces2

   pom:=konto;
   pom:=pom+100;
                                           pom:=konto;
                                           pom:=pom+100000;
                                           konto:=pom;
   konto:=pom;

100000 prictenych druhym procesem na konto se ztrati...

--
                         ***  Petr Kolar  ***
    Department of Computer Science, Technical University of Liberec

                !!! my phone number has been changed !!!