Linux vs. W|N... - SOFTWARE

bravenec na optimit.cz bravenec na optimit.cz
Středa Únor 4 06:17:30 CET 1998

Lubos Vitek wrote:
>         Ide mi o to, ze chcem urobit akysi zoznam aplikacii pre Linux,
>         ktore by boli kvazy-nahradou pre pouzivatelov Windowsov, ktori
>         by chceli presedlat na Linux (z akehokolvek dovodu). Vacsina
>         windowsakov totizto uznava Linux ako stabilny, bezpecny system,
>         avsak napriek tomu neradi opustaju svoje Windowsy a ako dovod
>         sa casto vyskytuju otazky:
>
>         "Je pod Linuxom program typu XXXX, ktory mam pod Windowsom ?"

Ne, pod Linuxem neni program typu XXXX, ktery mam pod Windowsem. Vetsina
uzivatelu Windows nechce "textovy editor" - chce Word. Vetsina uzivatelu
nechce "tabulkovy kalkulator" - chce Excel. Jsou k tomu tlaceni ne svymi
potrebami, ale svym okolim. Spouste lidi by stacila T602 na XT, ale musi
si sehnat posledni Pentium a posledni Word na poslednich 95, aby se
mohli
domluvit se svetem. Tisickrat muzu svym "postovnim" partnerum rikat:
"Neposilejte mi to ve Wordu, ja Word nemam" - vse marne. Uz jsem si ho
poridil.

Pokud chcete tlacit nejakeho windowsaka do Linuxu, tlacte tam, kde je
Linux silny. Klidne je nechte pouzivat jejich dosavadni editor a ukazte
jim aplikace, ktere ve Windows nejsou. Aplikace, ktere bezi na pozadi,
neni treba se o ne starat a nezdrzuji. Aplikace, na ktere kdyz si
zvyknou,
tezko se s nimi budou loucit.

V poste adresovane primo vam, jsem vzpominal astronomicky program
Xephem.
To je vec, kterou pod Windows nikdo nenajde a po ktere - kdyz to jednou
astronom (amater) windowsak uvidi v cele parade - bude velice touzit a
kterou ve Window nenajde.

Zkuste nalakat sachisty na GNU chess. Zkuste nalakat spravce site na
apache, firewall a squid a podobne hracky.

S pozdravem

Petr Bravenec