EXT2 a spadnutie Linuxu

Vadila Michal vadila na bb.telecom.sk
Pondělí Únor 9 19:38:39 CET 1998

Zdravim vsetkych,

mam problem, s ktorym si neviem rady a tyka sa systemu ext2.(?)

Stava sa mi asi jeden krat za dva mesiace pouzivania linuxu,
ze mi zblbne system a zruti sa.

Po restartovani mi e2fsck zisti chyby a to napr.:
ze nejaka inode ma zero time, alebo tak nejak .....
problem je v tom, ze ta i-noda ma na disku o velkosti 1GB ma
cislo radovo v desiatkach milionoch, co nie je zrejme mozne ....

Po oprave e2fsck mi zostanu v adresari lost+found subory typu:

br-xr-xr--   1 26723    12609      0, 220 Apr  5  2006 #183087

(ako napr. mam teraz)

ktore nejdu zmazat. Po minulom spadnuti mi zostali v adresari
lost+found subory o velkosti radovo v Gigabajtoch, co ma donutilo
preinstalovat cely system. Za tristvrte roka pouzivania linuxu
som uz zvladol vymenit procesor, dosku, gr.kartu, disk ......
a problem sa stale opakuje.

Teraz mam IBM686 150 MHz, MB Tornado, WD 3.1 GB a neviem co s tym ..
Pouzivam REDHAT 4.2 kernel 2.0.33, predtym som mal kernel 2.0.30
a este davnejsie som zacinal Slackware 3.1 kernel 2.0.28,
kde sa mi tiez vyskytol tento problem.

Zaujimalo by ma, ci sa to niekomu z Vas stalo, prip. co s tym.
Rad by som sa tejto neprijemnej chyby zbavil a neviem kde zacat.
Ako je mozne napr., ze e2fsck opravi chybu tak, ze vytvori taky
velky subor ktory ani teoreticky nemoze existovat ?

Pomohla by mi kazda rada alebo skusenost.
Chcel by som tohto roku sprevadzkovat Linuxovy server v praci
a zbieram skusenosti a rady okolo problemov s Linuxom.

Michal

tak to asi zacalo:

/var/log/messages
(viac tam toho nebolo, vsetko ostatne sa robilo pri dalsom
restarte a hlasky isli iba na obrazovku; aspon predpokladam)

Feb  4 22:00:09 localhost kernel: EXT2-fs warning (device 03:01):
ext2_free_blocks: bit already cleared for block 921046
Feb  4 22:00:09 localhost last message repeated 2 times
Feb  4 22:00:09 localhost kernel: EXT2-fs warning (device 03:01):
ext2_free_blocks: bit already cleared for block 921049