Zalohovani dat.

Hynek Med xmedh02 na manes.vse.cz
Sobota Leden 31 23:06:52 CET 1998

On 31 Jan 1998, Pavel Satny wrote:

> Pratele, prosim vas, utrpel jsem velkou ranu, meli jsme ve firme nejake
> ukradene veci, mezi nimi i pocitace. Dost me to vzalo, pomyslel jsem si, co
> by se stalo, kdyby se "ztratil" i server s daty. Toto me vedlo k hlubokemu
> zamysleni, ze nestaci jen zalohovat data z duvodu poskozeni disku nebo
> zarizeni na serverech, ale take jako prevence odcizeni celeho serveru.

Ze si to clovek vzdycky uvedomi az kdyz se to stane co? BTW pozar je taky
zajimava eventualita (i kdyz pocitace neshori, pokryje se elektronika
takovym divnym cernym spadem z horicich plastu, takze jsou pocitace
vetsinou na vyhozeni).. BTW2, dobre je taky nosit si pasky se zalohou
domu, muzou ti totiz ukrast i ty pasky. I kdyz vetsinou jsou zlodeji blbi
a nevi o co jde (tatovi v praci napr. ukradli tasku na notebook, ale
notebook tam nechali :-).

> Jake zalohovaci zarizeni je podporovano v Linuxu? (Je mi jedno jestli je to
> SCSI, IDE ci PP).

Pasky. Ruzne pasky. Bezne PC streamery, jak QIC-80 tak QIC-02 (velke
kazety) s vlastnimi interfacy, a samozrejme vsechny SCSI pasky.

> Objem nekomprimovanych dat je priblizne 500MB. Chtel bych provadet
> automaticke PLNE zalohovani, protoze se pri zalohovani prirustkovem ci
> differencialnim citim jaksi nesvuj a moc tomu (a taky sobe) neverim.
>
> Jsou podporovany i streamery (jako DITTO) ? Existuje software na zalohovani
> a obnovovani dat na/ze streameru?

Jo. Tar. :-)

> Jde mi hlavne o aplikace pro prikazovou radku, cele bych to chtel realizovat
> pomoci skriptu.

Tar se ti bude libit, umi pracovat i vzdalene. :-)

> Jake magneticke ci opticko-magneticke jednotky jsou podporaovany? (Mam na
> mysli iOMEGA Jaz, SyQUEST EzFlyer)... no proste ty
> moderni novoty?

Ty vetsinou taky, ale maji male kapacity, ne?

> Jakym zpusobem resite zalohovani vy?

Tar + exabyte pripadne QIC-02, v planu jsou takove ty
nekolika-skoro-10-nebo-vic-uz-nevim GB pasky od Digitalu se softwarem
Legato, ktery zalohuje automaticky..

> Je realizovatelna moje koncepce zalohovani file-serveru (NT a mozna Netware)
> pomoci automatickeho namounteni najakeho dejme tomu smb adresare z urciteho
> file-serveru? Funguje vubec samba pri Linux versus NT a Linux versus
> Netware?

Jo (oboji jde).

> Prominte mi me otazky, mozna trochu podivne.
> Cas me velice tlaci a chtel bych vas ubezpecit, ze soubezxne s timto postem
> zacinam cist veskerou literaturu, kterou mam, takze vse nedavam jen na vase
> bedra.

Precti si [f]tape-howto nebo podobne dokumenty..

Hynek

--
Hynek Med, xmedh02 na manes.vse.cz