Blazniva lenochova idea

Ondra Koutek andilek na sh.cvut.cz
Středa Červenec 15 11:44:06 CEST 1998

Radovan Semancik wrote:

> Dravim Linux folk!
>
> Mam taky napad hodny lenivca ako som ja: Pripojit dialkove ovladanie k
> mojmu linux boxu. Myslim dialkove ovladanie ako maju televizory a vedea
> a HiFi sety. A rad by som vedel:

Na toto mas nejlepsi pouzit sve, domaci HiFi. Nechtel bych to po
pocitaci. Stejne bys mel jen nekolik zakladnich ovladacich prvku a pak
bys musel jit ke krabici a vzit klavesnici do ruky :(

> 1) Predava sa nieco take? Da sa pouzit IRDA port? Kolko asi taka sranda
> stoji?

K nekterym zvukovym kartam a jinym zarizenim se dodavaji i dalkove
ovladace (treba k TV tunerum)

> 2) Ako donutit aplikacie (napr. z KDE, kmix, xcd, x11amp, atd.) aby
> pocuvali to dialkove ovladanie

Vetsinou jsou na to aplikace budto napsane, a nebo bys musel prepsat
zdrojove kody. (nejidealnejsi by bylo udelat si vlastni patch)

> 3) (Trosku off-subject) Aky hardware potrebujem, aby som dokazal pomocou
> software ovladat zdroj v krabici PC-cka? Ide mi o to, aby ten stroj, ked
> ho pomocou dialkoveho ovladania poslem spat, aby bol ticho, tj. vsetky
> ventilatory off, harddisky off ... vsetko mechanicke vypnut a to co
> treba chladit ubrzdit tak aby sa to nehrialo. A rano povedzme o 7:00 by
> sa cely stroj sam zobudil (popr. aj nabootoval ak by bol naozaj vypnuty
> a nie len uspaty) a pripravil mi fajn budicek :-)

Tohleto resim jinak. uvnitr zdroje mam cidlo, ktere pri ohrati zdroje na
urcitou hranici zvysi napeti na vetracku a tim i otacky. Podobna cidla
maji nektere desky pod procesorem (drazsi desky) a ty pak ovladaji
vetracek na procesoru pomoci powersave rezimu. (neptej se me jak, ja ji
nemam)
Dalsi mista prehrivani jsou diskove mechaniky, pripadne pametove moduly
a mozna cipy na nekterych kartach. To jsem resil druhym vetrakem
pustenym pouze na 5 voltu (misto 12ti). Ten je potom hezky potichu a
precijen lecos pomuze uchladit. To je ale proto, ze pocitac bezi
nonstop. Zadny odpocinek a kdykoli se na nej muze uzivatel prihlasit po
internetu.

S tim chozenim spat bych videl jako nejrozumejsi napsat "shutdown now" a
mas po problemu. Pak ho jen vypnes a rano nechas chvilku bootovat. Zatim
si muzes vypit ranni kafe.

Andilek
--

	   Ondra Koutek		andilek na sh.cvut.cz