Distribuce pro CDROM?

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Pondělí Červenec 27 09:20:31 CEST 1998

Dobry den,

On Mon, 27 Jul 1998, Pavel Janik ml. wrote:

>    >    nevida zda neexistuje nebo jak by (za li by  )bylo obtizne
>    > udelat instalci Linuxu vypalenou na CDROM, ktera by
>    > z nej nabootovala, pripojila by si ho jako root fs a bezela na nem?
>    > Premylim, ze si neco takoveho udelam, ale nechci ponici
>    > moc medii :-)
>
> Red Hat Software Inc. prodava distribuce s Live-filesystemem (a
> dokonce myslim, ze i Slackware je v teto podobe k dispozici).

Dekuji z ainformaci,a le nejsem si jist zda mluvime  o tom samem.
omlouvam se za nevedomost, ale neznamena 'zivy souborovy system' :-)
pouze to, ze je tam prepalena instalace z pevneho disku?
	Opravdu po nabootovani z toho CDROM se spusti Linux
a prepne se / na CDROM?

>    > BTW: Nevite jak udelat na Linux ramdisk. Tedy myslim ramdisk, ktery
>    > prezije teply restart. Premyslel jsem nad tim zda by to slo
>    > (MacOS to umi). Jak je to na PC? Je pri resratu vycistena pamet nebo
>    > ne? Co by na to povedel Linux/LiLo? (Ano, Mac umi nabootovat z RAM disku,
>    > ktery pred tim vytvori)
>
> Myslim, ze na multiuzivatelskych operacnich systemech na PC to nebude
> mozne. Uzivatel nikdy nevi, kde presne (tj. fyzicky) data v pameti
> jsou (zjednodusene). Ale samozrejme se mohu mylit.

Co to ma spolecneho s multiuzivatelskym systemem ? :-)
Jak sam pisete - uzivatel nikdy nevi kde jsou data v pameti.
Presto mu to nebrani v praci s pevnym diskem, disketou
nebo dokonce RAM diskem. Potud tedy zadny problem neexistuje.
	Pokud ovsem projdu fazi teplecho restartu systemu jsou
dve moznosti co PC udela:

	a, zresetuje obsah vsech pameti
	b, necha to tak jak to je

To je vec, kterou nevim. V pripade b, by nemusel byt problem pri startu
systemu se pokusit najit v RAM zda tam nekde neni RAM disk a pripadne
z nej i nabootovat.

S pozdravem
   Petr Snajdr