cs nebo cz pro jazyk? (Was: Re: Cestina v X-ech (dlouhe)_

Ota Buchta otalinux na buchtovi.cz
Čtvrtek Červen 4 10:08:49 CEST 1998

Pavel Makovec wrote:

> to je matouci nejen pro radu nasich uzivatelu linuxu/unixu, ale take
> pro mnoho u.s. programatoru, kteri pak davaji do svych programu
> pro cestinu "Cz", "CS", Czechoslovak(ian), ceskoslovensky, atd.
>
> pokud to vadi jenom mne, nechte to byt a na toto neodpovidejte.

No taky pridam svoji trosku do mlyna. Pokud se nezajimate o trochu
balastu kolem, smaz tento mail.

Je to pekne svinstvo. Ale co zase chcete po statu, ktery ani nevi, jak si
rikat?
Ono je s Locales asi stejny problem jako pro MPZ (Mezinarodni Poznavaci
Znacka aut)
Ma se psat CS, CZ nebo CR ? Nebo TCH? Videl jsem i MB. Morava + Bohemia.
A my jsme co? Ceska Republika, Ceske zeme, Cesko? At se dopisovatele
pochazejici ze zapadni strany neurazi (Ja su valach jak poleno), Cechy
zde neuvadim. A tak bych mohl pokracovat. Jaky je preklad slova Czech?
Existuje ve tvaru podstatneho jmena?
Mame v tom IMHO pekny gulage.
Co se tyka lokales, tak 'resenim' je bud si doslapnout na ISO (cemuz
neverim, nebot nas nikdy nikdo nebral vazne, to je holt ten udel malych
zemicek) nebo se prizpusobit a podat pro vsechny zainteresovane strany
jasne vysvetleni, takove Czech_standards-miniHOWTO a vytvorit nejakou
"official page" ceskych nazvoslovi a standardu v IT. Jinak to nevidim.

> p.s. doufam, ze tim nikoho nevytocim, kdyz uvedu jednu hypotezu:
> kdyby se iso komise rozhodla pouzit pro "deutsche sprache"
> zkratku "dd" (z DDR) ci dokonce "ss", nemci by je asi hnali.

 Jak bych to rekl. Nemci jsou Nemci. Treti nejsilnejsi zemi sveta se musi
prizpusobovat i jini, ne jenom my.

--
Oto Buchta, otalinux na buchtovi.cz