cs nebo cz pro jazyk? (Was: Re: Cestina v X-ech (dlouhe)_

Pavel Makovec pavelm na terminal.cz
Čtvrtek Červen 4 15:11:07 CEST 1998

priznivcu "cz" uz je sest :). dovoluji si navrhnout malou anketu e-mailem
na mou adresu pavelm na terminal.cz . poslete prosim prazdnou zpravu
s predmety "cz: ano", "cz: jedno" nebo "cz: ne" (bez uvozovek).

prubezne vysledky zverejnim za tyden, anketa skonci 19.6.98 v 15:00.
duplicitni e-maily ze stejne adresy nepocitam, jinak to snad bude fair.

Ota Buchta napsal:
> Je to pekne svinstvo. Ale co zase chcete po statu, ktery ani nevi, jak si
> rikat?
> Ono je s Locales asi stejny problem jako pro MPZ (Mezinarodni Poznavaci
> Znacka aut)
> Ma se psat CS, CZ nebo CR ? Nebo TCH? Videl jsem i MB. Morava + Bohemia.

CZ se zda byti dobra neb dobre asociuje "Czech cokoliv" nebo "Czechia".

> A my jsme co? Ceska Republika, Ceske zeme, Cesko? At se dopisovatele
> pochazejici ze zapadni strany neurazi (Ja su valach jak poleno), Cechy
> zde neuvadim. A tak bych mohl pokracovat. Jaky je preklad slova Czech?

Czech = C^ech, c^esk'y. ja jsem jihovychozapadostredocechoevropan :)

> Existuje ve tvaru podstatneho jmena?

Czechia = Cesko, Cechie (to je ale germanismus)

> Mame v tom IMHO pekny gulage.

v historii to byvalo nekdy trochu lepsi ale spis daleko horsi :)

> Co se tyka lokales, tak 'resenim' je bud si doslapnout na ISO (cemuz
> neverim, nebot nas nikdy nikdo nebral vazne, to je holt ten udel malych
> zemicek) nebo se prizpusobit a podat pro vsechny zainteresovane strany
> jasne vysvetleni, takove Czech_standards-miniHOWTO a vytvorit nejakou
> "official page" ceskych nazvoslovi a standardu v IT. Jinak to nevidim.

uvidime, zda-li neco naznaci vyse ohlasena anketa.

> Jak bych to rekl. Nemci jsou Nemci. Treti nejsilnejsi zemi sveta se musi
>prizpusobovat i jini, ne jenom my.

nemecka vlada se dosud nasim obetem nacismu primo neomluvila a nase
vlada to zahrala do outu deklaraci...

pavel makovec