Linux jako faxovy server

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan.ohnesorg na feld.cvut.cz
Úterý Červen 9 09:45:14 CEST 1998

On  8 Jun 98 at 23:41, Pavel Satny wrote:

No ja bych predchozi odpoved povazoval za mirne zavadejici. Predem
bych ale trochu zafilozofoval. Co je to vlastne outlook, podle
tvrzeni microsoftu univerzalni mailovy klient rozdavany zdarma. Jak
je neco zdarma a soucasne od microsoftu je to podezrele. Pravda je
takova, ze smyslem outlooku je podporit prodej exchange, takze
spousta jeho funkci neni bez exchange serveru dostupna, potazmo
funkcni. A uz vubec neni pouzitelna ve spojeni s nejakym jinym
mailovym serverem, at se jedna o sendmail, groupwise ci lotus domino.
Takze propojeni outlooku s linuxem nebude snadne a podle mne s
vynalozenim rozumneho mnozstvi cloveko-hodin ani mozne.

> OK, dekuji, ale nechapu tri veci
> 1] Jakym zpusobem se na klientech zadava telefonni cislo, kam se ma faxovat?
Pokud nebudu pouzivat outlook, tak se cislo bud nacita z
postscriptoveho textu, kde je uvozeno napr. frazi Fax-Nr.:
(postscript je normlane citelny), nebo se nasadi do windows takovy
malinky programek, ktery posloucha na tcpip a na vyzvu z faxoveho
serveru zobrazi okno, ve kterem se pta na faxove cislo. A naposled je
mozne text k faxovani poslat mailem a cislo uvest v adrese.
Tim se dostavame k doprave textu na server, to se da udelat komfortne
tiskem na tiskarnu sdilenou pres sambu, kde je nasazen faxovy filtr.
Nebo se da uploadnout pres ftp, ci nfs a urcite se najde i neco
jineho.

> 2] Jak je to s prichozimi faxy. Jak docilim, abych je dostal do Outlooku,
> popripade
> urcitym uzivatelum do posty jako prilohu?
Prichozi faxy se posilaji mailem, nebo ukladaji do nejakeho adresare.
Trideni musi zajistit clovek, nebo je mozne nasadit identifikaci
volajiciho (u nas funguje na mobilech, kde asi fax nebude, a na
pobocnych ustrednach pripojenych digitalni linkou E1 ci ISDN)

> 3] Proc se pouziva zrovna postskriptova tiskarna?

Protoze je to format pred odeslanim snadno modifikovatelny, lidsky
citelny a v neposledni rade snadn faxovatelny s pouzitim sluzeb
ghostscriptu. Pokud byste faxoval dokument v bmp, musite slozite
prepocitavat rozliseni, tak aby vyhovovalo faxu.

Dalsi info je napr. v dokumetaci k sambe (faxing.txt) nebo u
sendfaxu.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Zeme je placata, deti nosi cap,
a windows 95 jsou stabilni operacni system.