pomoc pro chadima na tf.jcu.cz

Petr Snajdr snajdr na brailcom.cz
Čtvrtek Červen 11 21:12:05 CEST 1998

    Ondra: 1) Zajimalo by mne zda se mam orientovat spis na REDHAT 5.1
    Ondra: nebo DEBIAN?

RedHat je lepsi pro zacinajiciho uzivatel, debian zase pro
pokrocilejsiho. Debian se ohani stabilitou, RedHat uzivatelskou
privetivosti. Nejlepe kdyz zkusite ;-)

    Ondra: 2) Jaky emulator DOS/WINDOWS je pouzitelny? Je lepsi pod

Nevim,nejelepe pouzitelne je asi WABI,ale to je komercni,
chce licenci Windows (tj. musite mit Widows) a neni
mi jasne jak je to ted s cestonou (klavesnice).
	WINE je dost vyvojova zalezitost,ale zda se
ze se celkem rychle vyviji. Ovsm pobezi v nem jen par
aplikaci.

    Ondra: DOS-EMU rozbehnout WINDOWS nebo je lepsi samotny WINE, jaky
    Ondra: DOS je lepsi pro DOS-EMU, FREE-DOS nebo OPEN-DOS?

Asi OpenDOS, ale ten narozdil od FreeDOSu neni free software.
Jinak je to reinkarnace Novell alias DR DOSu a je zdarma, asi
stoji za to zkusit.
	nevim jak se to ma rado s Windows, ale kombinace
OpenDOS, Windows a DOSEMU muze byt docela divoka.

    Ondra: 3) Jak manazer pro X-windows. Je KDE fakt tak dobry, jak to
    Ondra: onem rikaji nadsenci? Ci je lespi FVWM95 nebo jeste neco
    Ondra: jineho?

Zalezi na tom co hledatek. Fvwm95 je window manager. naproti
tomu KDE je kompletni desktop tj. window manager, desktop
manager, session manager, file manager, konfiguracni nastroje,
dalsi programy a utility.

Ondra: 4) Jaky textovy procesor pouzit? StarOffice, Aplixware,

StarOffice se da ziskat zdarma,ale zere moc pameti.
AplixWare je na tom lip,ale stoji penize.

    Ondra: Axene, ci ja nevim co jeste a bude to umet cesky?  A je to
    Ondra: zdarma pro nekomercni pouziti? Podporuje LYX ceskou sazbu?

V LyXu je to s cestinou zajimave, da se cesky psat, tisknout atd.
menu mohou byt ceska,ale do menu nejde donutit aby pouzivalo
ISO Latin 2 fonty. Honza Hubicka na to udelal nejakou zaplatu,
pry by mela byt v dalsi verzi LyXu. Jinak krome
podivnych znaku v menu za ktere mohou ony spatne fonty je
vse celkem dobre.

    Ondra: Doufam, ze moje otazky nejsou tak uplne hloupe a ze mi nekdo
    Ondra: poradi na adresu chadima na tf.jcu.cz. Diky ze nebudu muset
    Ondra: zdlouhave zkouset a tapat (no ale to by pak zivot uz nebyl
    Ondra: tak zajimavy ;-).

Presne tak, on se clovek nakonec tomu tapani stejne nevyhne :-)
Mozna by bylo nejlepe proist se WWW strankami projektu LINUX-CZ , ktere
vytvari p. Stanek.

S pozdravem
     Petr Snajdr