WANTED: Podpora cestiny pro XFree

Jan Hubicka hubicka na ta.jcu.cz
Čtvrtek Březen 19 15:18:08 CET 1998

On Wed, 18 Mar 1998, Pavel Kankovsky wrote:

> co takhle nekdy zkusit ``setxkbmap cz''? :)
> ac to muze znit prekvapive, tak X11 _je_ internacionalizovane prostredi
> (nerikam, ze neni co vylepsovat, ale nejake zaklady uz jsou)
To jsem zkusil. Mam problem - potrebuju pocestit klavesnici tak, aby
chodila pod LyXem (nejenom v hlavnim okne ale i v dialozich, aby sly
zadavat hesla do rejstriku v Cestine)
Kdyz nastavim cestinu tak, jak je to popsany v docech (zhruba to
delam tak, ze napred zgeneruju locales, potom nastavim keymapu v
XF86COnfigu a nakonec udelam export LANG=cz) tak v pripade, ze pustim
xterm z iso-latin2 fontem, pise uplne k me spokojenosti. Problem ale
nastava z LyXem (mam honakonfigurovany tak, aby nedelal vlastni keymaping)
pokud LyX pustim a otevru dialog, muzu v nem psat hezky cesky. Pokud
ale otevru soubor a zmacknu ceskou kalvesu v hlavnim okne, (napriklad
4 kdyz chci \v{c}) neobjevi se nic. Pokud ale pouziju mrtvou klavesu
tak to chodi, vyjma u z krouzkem, ktere se proste na te programatorske
keymape (alespon podle mych zkusenosti) nevyskytuje.
Pokud ale ted otevru dialog a chci napsat neco cesky, nebjevuje se take
nic a mrtv klavesa generuje konmbinace 'a.

Cim je to zpusobeno? Pokud je to chyba aplikace jak ji opracit?
Je nekde rozumny popis jak tyhle veci opravdu funguji (a mely by
fungovat?)
co to je "spatny klent" (zjistil jsem, ze jich je vetsina)

Honza

> [...]
>    ISO-8859-1 a -2); resenim je bud pouziti specialnich keysymu, nebo
>    zneuziti kompozice znaku... nebo oprava libX11 (coz ale neni tak
>    uplne jednoduche)
>
> 2) kompozice znaku (mrtve klavesy) je poslednich verzich X11 presunuta
>    plne na bedra klientu, z nichz ovsem nekteri na vytvareni vstupnich
>    metod kaslou; vyresit se to da specialne oprasenou libX11 (tzv. xlib-
>    forcedIM, k nalezeni treba v ftp.muni.cz:/pub/localization/linux/
>    cs-tools/testing, slava a diky opet patri kolegovi Medunovi), i kdyz se
>    to obcas chova trochu zmatene (ale za to na 90% muze ten klient)

                   Have you browsed my www pages? Look at:
                       http://www.paru.cas.cz/~hubicka
      Koules-the game for Svgalib,X11 and OS/2,  Xonix-the game for X11
      czech documentation for linux index, original 2D computer art and
              funny 100 years old photos and articles are there!