WANTED: Podpora cestiny pro XFree

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Úterý Březen 24 19:16:38 CET 1998

> No kdyz by se timto zpusobem opatchoval XLook... je potreba
> jeste zmenit XNextEvent aby nevracel eventy, ktere neprojdou
> pres XFilterEvent a dale je potreba, aby neprochazely KeyRelease
> eventy do XmbLookup a jeste to chce nejak drzet ty input kontexty
> pro kazdou aplikaci zvlast.

Takze: Vcera vecer jsem udelal pokus doma tu cestinu v iXech rozchodit,
a nepodarilo se mi to. Pouzil jsem balik Yenyi Kasprzaka, patch Pavla
Kankovskeho, informace ze stranky Zdenka Kabelace a dobre rady
z tohoto a predchozich threadu, a nic. No, nic, ja vlastne ani nevim,
jestli nic, mozna, ze to neco dela, a ja to akorat neumim poznat.

Cili, pokud by Vas to moc nezatizilo, dovolil bych si pozadat
o step-by-step navod. Za prve, locales mam, zkompiloval jsem pomoci
localedef cs_CZ, ktere prislo s RH 5.0. Kompilace probehne bez
problemu, to ze locales funguji poznavam podle
	$ LC_CTYPE=cs perl- Mlocales -e 1
Informace o tom, ze je potreba dokompilovat locales, je asi prvni,
ktera je pro cloveka rozchazejiciho cestinu dulezita. Takze to mame.

Takze, co dal? Ten XKB patch z ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/localization/X11?
Ten mam teda taky. Jak poznam, ze to funguje? Podle README pana Meduny
nastavena XKB_DEBUG da hlasku o XKEYBOARD -- to mi dela. V README se pise,
ze se ma do XF86Config pridat radek
	XkbSymbols  "czsk(<varianta>)"
ale Yenya rika
	XkbKeymap "xfree86(<mapa>)"
Co je spravne (resp. maji se pridat oba)? Mam delat nejake sachy
s /usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-1/Compose (podle README pana
Meduny), nebo to neni potreba?

Cili jeste jednou: pokud je obecne uznavana pravda, ze je potreba
tento patch (a ponechme stranou filosoficke debaty, jestli je to
systemove nebo ne, ja se v teto chvili snazim najit reseni, ktere bude
fungovat a az spetne hodlam zjistovat, co se stalo ci stane ;-) co
s nim? Spustit install.sh? Co pridat do XF86Config? Oba radky nebo
jenom jeden?

Pokud se nema aplikovat tento patch, tak co se ma udelat? Pokud po
tomto patchi ma neco nasledovat, tak co?

Rad bych, aby tyto me dotazy byly chapany pozitivne -- chtel bych
zjistit, jak se da cestiny (nejak) dosahnout, aby ji lide mohli zatim
pouzivat, nez bude neco lepsiho a systemovejsiho. Byl bych proto
vdecny za kazdou informaci, protoze si myslim, ze nejsem ja, kdo zatim
funguje jenom s resource souborem do xtermu.

                   I can take or leave it if I please