WANTED: Podpora cestiny pro XFree

Petr Konecny pekon+usenet na informatics.muni.cz
Úterý Březen 24 20:52:52 CET 1998

 HP: Cili, pokud by Vas to moc nezatizilo, dovolil bych si pozadat
 HP: o step-by-step navod. Za prve, locales mam, zkompiloval jsem pomoci
 HP: localedef cs_CZ, ktere prislo s RH 5.0. Kompilace probehne bez
 HP: problemu, to ze locales funguji poznavam podle
 HP: $ LC_CTYPE=cs perl- Mlocales -e 1
 HP: Informace o tom, ze je potreba dokompilovat locales, je asi prvni,
 HP: ktera je pro cloveka rozchazejiciho cestinu dulezita. Takze to mame.

To je pravda. Locales je zaklad. Jenom ten tvuj test mi nefunguje. Muzes
prosim napsat co udela "LANG=cs date" pokud neni nastavena zadna z
promennych LC* ? U mne to vypise (cesky, tj. hacky a carky tam kde maji
byt) "Ut Bre 24 ...".

 HP: Takze, co dal? Ten XKB patch z ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/localization/X11?
 HP: Ten mam teda taky. Jak poznam, ze to funguje? Podle README pana Meduny
 HP: nastavena XKB_DEBUG da hlasku o XKEYBOARD -- to mi dela. V README se pise,
 HP: ze se ma do XF86Config pridat radek
 HP: XkbSymbols  "czsk(<varianta>)"
 HP: ale Yenya rika
 HP: XkbKeymap "xfree86(<mapa>)"
 HP: Co je spravne (resp. maji se pridat oba)? Mam delat nejake sachy
 HP: s /usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-1/Compose (podle README pana
 HP: Meduny), nebo to neni potreba?

S tim patchem jsem to nezkousel. Pokud chces rozjet slusne programy
(xterm) tak *NENI* potreba modifikovat v Xech vubec nic. Tj. ani
konfigurak ani */XKeysymDB ani */Compose. Doufam, ze v tomhle se RedHat
5.0 od Debianu 2.0 moc nelisi. Jedine co mi stacilo udelat bylo provest
xmodmap. Pak by melo stacit spustit "LANG=cs xterm -fn '*-2'", prepnout
cestinu a psat cesky (tj. s nabodenicky).

Tohle staci napsat do souboru, ktery Xmodmap cte (~/.Xmodmap):
keycode  10 = 1 exclam plus exclam
keycode  11 = 2 at ecaron at
keycode  12 = 3 numbersign scaron numbersign
keycode  13 = 4 dollar ccaron dollar
keycode  14 = 5 percent rcaron percent
keycode  15 = 6 asciicircum zcaron asciicircum
keycode  16 = 7 ampersand 0x1fD ampersand
keycode  17 = 8 asterisk 0x1e1 asterisk
keycode  18 = 9 parenleft 0x1eD parenleft
keycode  19 = 0 parenright 0x1e9 parenright
keycode  21 = equal plus dead_acute dead_caron
keycode 110 = ISO_Next_Group
keycode 116 = dead_acute dead_diaeresis
keycode 117 = dead_caron dead_abovering

Prepinani klavesnic je nastavene na Pause(110), je tam celkem 6 mrtvych
klaves, z toho dve dvakrat. Klavesy 116 a 117 jsou ty dve vedle sebe,
ktere ukazou Billovi menu (klavesnice W95). Nepatrna nevyhoda je, ze
kazda mrtva klavesa ma prirazen standardne jen jeden vyznam, tj. hacek
je vzdycky hacek a u s krouzkem je potreba psat jako
<dead_abovering> <u>. Takze na nejake jine klavesnici je potreba ten
dead_abovering dat na nejakou jinou klavesu.

				Doufam, ze to pomuze

BTW: Jak mam psat o skutecne cestine, kdyz nemuzu psat nabodenicka ?

Petr Konecny   <pekon na fi.muni.cz>    http://www.fi.muni.cz/~pekon/
PGP Key ID: 1024/FDD85DBD
Key fingerprint = 8B 1A D4 39 50 20 A1 DB  AF 03 2A 53 9E 2D 9D 1B