Co v linuxu nejde

Čtvrtek Březen 26 01:31:19 CET 1998

On Wed, 25 Mar 1998, Pavel Machek wrote:

> Dobre. Udelej, aby skupina uzivatelu mela pravo pripojit disketu, aby
> ten kdo disketu pripojil na ni mel rootova prava a nikdo jiny zadna
> prava. Ta disketa bude typicky ext2 a mozna read-only. Nesmis udelat
> chown -R (znicil bys tim predchozi prava.) Tvrdis-li ze
> vsechno jde, navrhni reseni.

Disketa s ext2fs? Dobra, jeste asi nejsem spravny Linuxovy maniak, ale ja
na disketach nejradeji pouzivam fatku. Mam tak zajistenou maximalni moznou
prenositelnost, a o tu mi u disket jde predevsim. Pokud potrebuji
zachovavat dlouha jmena, vlastniky, prava atd. pouziji tar.

No a u fatky je problem resitelny celkem trivialne timto radkem v
/etc/fstab:

/dev/fd0   /mnt/floppy   msdos   user,noauto,noexec,quiet   0   0

;-)

Leos Bitto