Unixovy root & jeho prava & ...

Pavel Machek pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Březen 30 15:31:47 CEST 1998

Hi!

> [...]
> PC. Pri bootovani lze specifikovat napr. "boot disk", pro bootovani z
> disku, "boot net" pro bootovani ze site, "boot floppy", "boot cdrom",
> .. pricemz disk, net, ... jsou nastavitelne aliasy, ktere specifikuji
> o jaky HW se jedna (mam-li vice disku, vice ether. rozhrani, ...) Je
> skoda, ze vyrobci PC stale setrvavaji na velmi neohrabanem BIOSu.  OBP
> podle me neni vyrazne drazsi a je podstatne flexibilnejsi. Ale Suna
> kvuli nemu nema cenu kupovat, protoze cenovy rozdil je znacny a
> vykonnostni uz temer zanedbatelny (u jednoprocesorovych systemu).

Potvrzuju ze Suni bios je opravdu pekna hracka...

Linux tam bootuju takhle:

b le() root=/dev/sda8

> Nekteri vyrobci o sobe tvrdi, ze naslouchaji pranim zakazniku. Pokud
> by tomu tak skutecne bylo, pak by navrh na zmenu BIOSu u PC byla prvni
> vec, o kterou bych pozadal ...

Hmm, viz projekt OpenBIOS aka GNUbios. Konecne by mel nekdo zacit
programovat :-).

								Pavel
--
Do *NOT* buy software, GNU software is better and free!		Pavel
GCM d? s-: !g p?:+ au- a--@ w+ v- C++@ UL+++ L++ N++ E++ W--- M- Y- R+