RedHat Linux/Glibc (Was: Re: CD RH 4.2)

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Pondělí Květen 4 09:11:55 CEST 1998

> Preji prijemny den,
>
>    >    Ale to je prece o necem jinem. Vubec nesouhlasim s tim, ze
>    > je to problematika free softwarovych produktu. To prece
>    > neni pravda a obecne uz vubec ne.
>
> asi jsem se spatne vyjadril - nemel jsem na mysli to, ze jsou
> netestovane, ale ze se v nich nachazeji chyby v dusledku dostupnosti
> zdrojovych textu.

Dobre, ale porad mi neni jasne co to ma spolecneho
s mym prikladem MARS_NW v distribuci RH 5.0, ktery
evidentne netestoval vubec nikdo. Chudak autor :-)

> [...]
>    > > odhalili
> !!!> > spoustu chyb v glibc, by si jej nainstalovala az ted a tim by
>    > > utrpel
> !!!> > nikoli RedHat, ale Linux a free software vubec. RedHat Linux
>    > >(stejne
>    >
>    > Dobre, na tom, ze tim nekdo utrpi jsme zajedno.
>    > Rozdilnost nazoru je v tom, ze ja si nemyslim, ze by
> !!!> to "odnesl" jen RedHat,ale primo Linux a free software obecne.
>
> A ja jsem snad napsal neco jineho? Ja jsem napsal _presne
> totez_. Petre, prosim moc, cti si poradne, co Ti lide pisi.

No ja jsem pochopil vetu: "Kdyby RedHat Linux 5.0 vysel az
nyni, spousta lidi, kteri jej uz dlouhou dobu testuji a odhalili
spoustu chyb v glibc, by si jej nainstalovala az ted a tim by utrpel
nikoli RedHat, ale Linux a free software vubec."

Z toho jsem odvodil, ze takto utrpel pouze RedHat, ktery
"vykoupil" svym utrpenim ( to mi neco pripomina :))))
free software, ale to si nemyslim. Pokud utrpi RedHat,
utrpi i free software tj. jiz utrpelo
Paradoxni je, ze RedHat za 5.0 jiz inkasoval nekolik cen :-)
Ono se to da pak tezko posuzovat :-)

>    > Nevim jak se to pozna, jak se to da spocitat atd. Pokud
>    > vysledek bude stabilni - a pokud tohle je cena za stabilitu,
>    > pak jsem rad, ze je to tak jak to je. Mereni toho zda
>
> Ale Debian timhle vlastne paradoxne nepomohl freesoftwaru (v tomhle
> pripade glibc) k testovani...

No jiste, zato pro RH je to neprekonatelny problem?
To vypada na peknou flame war. Nechme toho :-)

>    > hlediska urcite ne. Neni prece kam chvatat za kazdou cenu.
>
> Ale takovyto pristup muze mit pouze jednotlivy uzivatel a nikoli
> tvurce distribuce, jejiz uzivatele mohou byt tim, ze tvurce nezaradi
> jednu z novych "featur" primo do distribuce, poskozeni.

Promin,ale to mi az prilis pripomina Microsoft. Ti taky
zaradi more "featur" a pak to jeste rok ladi a chytaji
zakladni chyby. To je opravdu ucelem? Ja osobne pred timto
prcham od Windows. Jeste tak pred tim prchat od Linuxu :-)
To prece nemuze byt pravda ;-). Uzivatele mohou
byt daleko vic poskozeni tim, kdyz tvurce vypusti nestabilni
vytvor. Mylim se?

>    > Presne tak to delam s Windows NT. Na druhe strane je fakt, ze
>    > obcas se dostanu k Service Packum i na CD-ROM. To jen tak
>    > na okraj.
>
> ;-) Windows ?? a jejich instalace je kapitolka sama pro
> sebe. Posledne, co jsem neco podobneho instaloval (upozornuji, ze
> pouze NT Workstation) tak jsem musel -- a ted se drzte -- 9x
> rebootovat a instalace serveru...

No dobre, tak rozdil je jen v poctu rebootu?

BTW: Ja se nesnazim obhajovat NT. Mohl bych z fleku napsat elaborat na
tema "proc jsou Windows NT spatne", tedy presnej "co vse
je ve Windows NT spatne" a mozna by to bylo na malou knihu.
:-)

> BTW - a co se tyce Tve neduvery v Kickstart - mas zdrojaky, kde je
> problem? ;-)

To neni duvera v kickstart. Psal jsem , ze se mi instalace libi,
slovy "to zatim" jsem myslel hotovou instalaci.

BTW: Na druhe strane proc RH opustil instalaci via SMB? :-)
	Pres ni se mi opravdu jeste nepodarilo nic
	nainstalovat :-(

> --
> Pavel Janik ml.
> Pavel.Janik na inet.cz