RedHat Linux/Glibc (Was: Re: CD RH 4.2)

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Pondělí Květen 4 12:32:49 CEST 1998

> [...]
> co este treba na glibc opravovat.
> Vyvojari glibc v spolupraci s RedHat-om zacali horuckovite pracovat na
> oprave chyb. Myslim si (A je to moj osobny nazor), ze v tomto pripade
> urobil RedHat pre vyvoj a stabilitu glibc a free softu viac ako
> ktorakolvek ina distribucia (Moj nazor je taky, ze keby nevysiel RH
> 5.0, tak sa glibc dostane do sucasneho stavu tak o rok; nikto by ju
> nepouzival a vsetci by boli spokojni.) Kazda distribucia, ktora pride
> po RH 5.0, uz pojde po vysliapanej ceste a pokial su jej tvorcovia
> aspon trochu inteligentni, tak sa vyhnu problemom, ktore uz vyriesili

Kazdy se bavime o trosicku necem jinem.
Souhlasim, ze RedHat Linux je/byl prinosem pro vyvoj glibc.
Ovsem muj priklad neni primarne o glibc. Muj udiv patril
tomu, ze se v distribuci objevi baliky, ktere jsou
naprosto nepouzitelne a nefunkcni. To, ze je na vine asi
(to nevim!) glibc je vec jina. Desi me predstava, ze
nekdo posklada distribuci, pak udela treba jeden
ncpmount a rekne "o.k., funguje to a zacne to distribuovat".
Ja udelal 2x slist nebo temer jakykoliv jiny program
z ncpmount spustil 2x a ejhle ... vse se to zesypalo jako domecek z
karet. Pro glibc je prechod RH 5.0 na glibc jiste
prinosem. To, ze se najde nejaka chyba at jiz bezpecnosti
nebo ze nekde neco nefnguje nebo funguje jen castecne
se da pochopit, ale nefunkcnost celeho baliku se chape dost tezko
jinak nez ze ho nikd nevyzkousel a to neni dobra reklama.

                                         jano

> PS: K otazke pouzivania RH 5.0: Pokial ti vyhovoval stav pred glibc a
>  je ti lahostajny vyvoj free softu, mozes nadalej pouzivat RH 4.2.
> RedHat stale udrzuje na ftp contrib pre libc5 distribucie.

Ne, to ne. Lhostejny mi VUBEC neni a ted pouzivam i RH 4.2
i RH 5.0 i Debian 1.3, ale do budoucna asi budu uz jen Debian
a pravdepodobne i FreeBSD.
Neni bez chyb, instalace je oproti RH pro "bezneho uzivatele"
utrpeni, neni zatim tak rozsireny atd.atd., ale prece jen
neni hnan "zadnou komerci", doufam, ze to s 2.0 nedopadne stejne
jako s RH 5.0 :-). Uz aby byl RH 5.1, prece jen je to stale slusna
distribuce ;-)

> ----- I can't get no satisfaction -----
>                         Rolling Stones

S pozdravem