Linux jako komunikacni server

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Úterý Květen 26 16:26:24 CEST 1998

Dobry den,

dlouho jsem presvedcoval sefa, abychom vyhodili nespolehlive
(a nepostacujici) WinProxy a presli na Linux, az mi rekl, at to
udelam. :-) Jenze ted se mi najednou roztrasla kolena. Linux na
domacim pocitaci sice mam, ale tam neni sitovy.

Setup: LAN sit ze zhruba 10 pocitacu, vsechny bezi na NT ci 95.
Pozadavek: Pripojit k siti stroj s modemem, ktery bude zajistovat
dial-up pripojeni teto site (192.168.*.*) k internetu. Pripojeni by
pokud mozno melo byt transparentni. Delka pripojeni byva nekolik
hodin denne.
Stroj k dispozici: 486DX/33, 8MB RAM, disk nejspis 80MB. Graficka
karta Hercules (nemuze byt tady problem)? Lze ukecat vetsi disk,
zbytek tezko (kdyz uz nadupana masina, tak s NTckama, pravil sef).

Takze nyni otazky: Mam doma CDcka s RedHatem 4.2 (nebo je to 4.1? ma
to jadro 2.0.17) a nejake PowerTools (z lonskeho unora). Je tato
distribuce pro zacatek postacujici? Vzhledem k velikosti disku nebude
moc sanci velke balicky kompilovat. Vim ze bude potreba nahodit
sendmail a ipfwadm. Bude treba rozchodit DNS? Co by v nem pak melo
byt? (Lokalni sit je mala - tu lze celou narvat do /etc/hosts. Ale
zase by bylo fajn DNS pozadavky kesovat, ci ne?) Ma smysl uvazovat o
nejakem TIS firewall kitu?

Co vsechno bych si mel precist? (Vim o skolickach, vim o
www.linux.cz, lec problemem je mizerna konektivita k nasemu
providerovi a jeste horsi dale do cesnetu.) Mimochodem, mel jsem
pred par mesici v ruce nejakou knizku z Grady, kde byl vysvetlen DNS,
ipfwadm atd. Uz jsem zapomnel jeji presny nazev - osvezte mi prosim
pamet.

Velmi dekuji. Mozna by bylo lepsi, kdybyste posilali odpovedi na moji
privatni adresu - v teto konferenci je podle vseho vice lidi, kteri
odpoved znaji nez neznaji.
--
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz