Linux jako komunikacni server

Úterý Květen 26 17:24:12 CEST 1998

On Tue, 26 May 1998, Jaroslav Benkovsky wrote:

> 8MB pro sitovy server? To je surovost. a ten 80MB disk bude asi taky
> pekne pomaly.

Nesouhlasim. Pokud z toho chcete udelat pouze server zajistujici pripojeni
site do Internetu pres modem (vytacene spojeni), firewall (doporucuji IP
masquerading) a vymenu mailu, staci to. Sveho casu jsem presne tohle
rozebehal na 386DX/40, 8 MB RAM, 120 MB HDD a funguje to dodnes. Vic RAM
to nepotrebuje. K cemu? A ten Hercules je s Linuxem bez problemu. Jednou
jsem Linux instaloval na pocitac s Herculem a vsiml jsem si ze to neni
mono VGA az teprve kdyz mi neslo shift+PgUp. :-)

Jedine co je jednoznacne potreba je rychly seriovy port - UART 16550A. Ten
to bud bude mit (486DX by to uz mit mohla...) nebo ne, a pak je potreba ho
bud dokoupit, nebo koupit interni modem, ty ho maji zabudovany.

No a asi budou problemy s tim malym diskem... neni problem to nainstalovat
na velky disk na pod tech 80 MB to orezat na dobre fungujici reseni. Ale
primo to do tech 80 MB nainstalovat... no nevim nevim. Ja bych to asi
udelal tak ze bych docasne pripojil dalsi disk, ten bych behem instalace
pripojil jako /usr, vsechno bych rozbehal, a pak to sesypal na ten jeden
80 MB disk.

> Jinak mozna odpovedi do konference, treba by z nich sel udelat takovy
> pekny tutorial, ne?

Jo, to jo. Ale je toho k vysvetlovani vazne spousta. Az mi uceni na
zkousky poleze na mozek tak sem taky neco pripisu. ;-)

Leos Bitto