(long) GCC cannot create executables 2.0

Miroslav Vasko vasko na ies.sk
Neděle Listopad 8 15:11:10 CET 1998

Dobry den prajem!

	Takze, chybova hlaska znie (./configure skript): Installation
problem: GCC cannot create executables.

	Snazil som sa zistit, co je vlastne vo veci, a ked som chcel
skompilovat klasicke 'Hello, world!', dostal som od GCC nasledovne:

/usr/lib/crt1.o(.text+0xe): undefined reference to
`__libc_init_first'
/usr/lib/crt1.o(.text+0x18): undefined reference to `_environ'

	Povedal som si fajn, nasiel som si baliky, kde sa vyskytuju tieto
subory a preinstaloval som ich. (Tu by sa patrilo poznamenat, ze
pouzivam Debian GNU/Linux 2.0 Hamm a jadro 2.0.34.) Preinstaloval som
glibc, glibc-dev, libc, a nakoniec v zufalstve cely 'base' adresar z
oficialneho CD. Potom som vymazal StarOffice 4 ako (asi) hlavneho
vinnika tejto zalezitosti. A - nic. Skusal som aj kompilaciu s g++ -
tam to slo. Pri prepisani 'gcc' tak, zby to bol symbolicky link na
g++ zacalo ./configure blbnut s dalsou hlaskou o nejakom cross-
compilingu.

	Rad by som poprosil nejakeho vyvojara (predpokladam, ze je to
problem nejakych ladiacich kniznic) o pomoc.

	Samozrejme, to nie je vsetko. Po tom, ako mi odisla mys, kupil som
si originalnu M$-mysku. (Zastavam nazor, ze M$ mala byt HW firma a
vsetko by bolo ok.) Je to obycajna seriova myska (nie IntelliMouse).
Vymenil som ju za staru - a myska na konzole sa ani nepohla, takisto
v Xwin. Pritom ta stara bola takisto M$ kompatibilna.

	Ozaj, a stalo sa niekomu taka zalezitost, ze slovenska klavesnica
(tusim z cs-tools) zblbne konzolu tak, ze potrebuje 'reset' (prikaz,
nie tlacitko ;) )? Snazim sa pod mc prekladat debianovske popisy k
balikom z cz do sk a stane sa mi to tak raz za 2 hodiny, ked casto
prepinam klavesnicu s 'Pause'.

	Po nainstalovani base/kernel-image-2.0.34.deb sa mi zasa zblblo lilo
- mam v mbr nt-loader a na prvej extended/logical particii Linux.
Bootujem pomocou c:\bootsect.ham, ktory je vytvoreny pomocou 'dd
if=/dev/hda2 of=/mnt/dos1/bootsect.ham bs=512 count=1'. Vzdy, ked
nainstalujem kernel-image, zblbne to. Pomoze len nova reinstalacia
celeho Debianu. Nevie niekto ako na to trochu inteligentnejsie?

	A uplne nakoniec - nejako sa mi zahadne oficialne CD Debian 2.0 (z
image z oficialneho ftp.debian.org) zmenilu z MS Joliet 3 na MS
Joliet 1 a tym padom tam nevidiet symbolicke linky na adresare. Takze
to teraz nevyzera ako oficialne CD a tym padom ho dselect odmieta.

	Dufam, ze som svojim ignorantstvom {dokumentacie|amaterizmom} nikoho
neurazil.

	Uzite si zbytok vikendu,

	Miroslav Vasko.