gcc na vzdalenem disku

Alexandr Malusek malusek na hroch.ujf.cas.cz
Úterý Listopad 17 16:24:58 CET 1998

pizl na max.af.czu.cz (Zdenek Pizl, Czech Agriculture University, Prague) writes:

> no jo,on root na stanici  neni totozny s rootem na nfs disku a z ruznych
> duvodu neni ochota zpristupnit tentodisk i pro ostatni uzivatele (lezi tam
> Oracle a podobna svinstva)

Mate-li na ten NFS server alespon nejaky pristup, muzete tam udelat
symbolicky link

ln -s /nejaky/lokalni/adresar /konecny/adresar

Kdyz pak budete na NFS klientovi instalovat do "/konecny/adresar",
pujde Vam to na lokalni disk NFS klienta. Tam to zabalite a prenesete
na NFS server.  Pak odstranite symbolicky link, vytvorite
"/konecny/adresar" a v nem to rozbalite.

> 	./configure --prefix=/usr/local/gcc-2.7.2.3 && make && make
> 	install && tar -cvf blabla-ten-spravnej-adresar
>
> 	a pak jsem to ftipnul na server a roztaroval do kyzeneho adresare

Nejak mi v tom schazi faze "less INSTALL" - mozna jste ji jen neuvedl.
Je tam popsano, ze fazi kompilace je vice, ne jen "make". Pokud tohle
sdelite cloveku, ktery gcc instaloval 20x, urazi se. Pokud to reknete
nekomu, kdo gcc jeste neinstaloval, bude se divit. Co ja vim, kolikrat
jste gcc instaloval ...

Jeste ohledne pristupu: Pro instalaci SW do /usr/local a podobnych
adresaru je bezpecnejsi zridit nejakeho uzivatele napr. "local" nebo
"install". Nejsou-li pak v distribuci zadne suid programy, neni nutne,
aby instalaci provadel root.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR