Squid (2.0) brzdi system...?

Linux Conference lin na ester.economia.cz
Neděle Listopad 29 16:45:04 CET 1998

Dobry den,

mam nasledujici problem (nikde v predchozich prispevcich o squidu jsem si
jej nezpodpovedel, doufam, ze jsem slepy :) )...

Zkratka: Dokud jsem mel 'ementalni system' RH 3.0.4 a squid 1.22, nic
hrozneho se nedelo. Pote, co jsem upgradoval na RH 5.0 a squid 2.0, zacina
mi tento pomerne vyrazne brzdit cely Linux.

Pritom Linux samotny krome squidu toho moc nenadela (pripojeni k
Internetu, DNS server, xntpd). V podniku je nekolik desitek Webicich
stanic, nicmene ve stejny okamzik typicky Webi tak 3-7 stanic, coz podle
mne neni mnoho. Navic stroj je K6/200, 32MB RAM, coz podle me zas neni tak
malo...

O co jde? Jde o to, ze takrka ihned po startu squidu se vytizeni pameti
(ps aux) vysplha na nejakych 55-70%. Hodnota navic neustale, byt velmi
pomalu, roste, klesat jsem ji nevidel...
Chvilku jsem laboroval s hodnotou 'cache_mem' ve squid.conf, ale zmena z
defaultnich 8MB na 4MB, ci naopak na 16MB nicemu nepomohla.
Posleze jsem si povsiml, ze ve 'skladovacim adresari' (tedy /var/spool/
squid/cache, struktura je standard, tj. 16/256) jsou dva soubory:
swap.state a swap.state.new. Oba mely lehce pres 20MB.
Odmazl jsem, spustil squid znovu. Nyni tento vytvoril swap.state znovu
(pomalu narusta, nyni ma asi 30kB), a vytizenost pameti je nyni 'jen' asi
19%...nicmene tez pomalu vzrusta...

Mate nejake podnety ku zvyseni efektivity? Casem se chystam prejit na novy
stroj se 128MB pameti (vim, ze zde bylo doporucovano pro squid hodne
pameti). Na druhou stranu, pri soucasnem vytizeni mi prijde trochu
nepatricne svadet toto 'pretizeni' squidu na "pouhych" 32MB (jsme u
Linuxu, a ne u NTcek, ze? :) )...

Na zaver 'prumerny' vypis z 'top -d 1':

CPU states: 3.6% user, 4.5% system, 0.0% nice, 91.9% idle
Mem:  30700K av, 29980K used, 720K free, 9824K shrd, 3704K buff
Swap: 72288K av, 11024K used, 61264K free,	     12508K cached

Mimochodem, cekal bych, ze vytizeni systemu (nekolika sec prodlevy), bude
spise souviset s vytizenim procesoru, nezli s vytizenim pameti na nejakych
50%-70%. Procesor ovsem vypada dosti 'flakave', ze?

Dekuji za rady, a jestli je odpoved skutecne nekde zde v konferenci, prip.
velmi jasne v man pages, tak me prosim netlucte...(nejen) posledni dobou
si pripadam silne multitaskove a jeste pretizeneji nez Linux, ktery zde
popisuji :)

					diky & s pozdravem
						Lukas Horalek,
						HN, Economia, a.s.