Squid (2.0) brzdi system...?

Michal Safranek safranek na jhrnet.cz
Neděle Listopad 29 19:43:59 CET 1998

Zdravim,

> O co jde? Jde o to, ze takrka ihned po startu squidu se vytizeni pameti
> (ps aux) vysplha na nejakych 55-70%. Hodnota navic neustale, byt velmi
> pomalu, roste, klesat jsem ji nevidel...

zalezi na tom, jak squida nastavite pres direktivu 'cache_mem' a take
pres 'memory_pools', cituji:
#  TAG: memory_pools on|off
#       If set, Squid will keep pools of allocated (but unused) memory
#       available for future use.  If memory is a premium on your
#       system, disable this.

takze, 'memory_pools off'

> Chvilku jsem laboroval s hodnotou 'cache_mem' ve squid.conf, ale zmena z
> defaultnich 8MB na 4MB, ci naopak na 16MB nicemu nepomohla.
> Posleze jsem si povsiml, ze ve 'skladovacim adresari' (tedy /var/spool/
> squid/cache, struktura je standard, tj. 16/256) jsou dva soubory:
> swap.state a swap.state.new. Oba mely lehce pres 20MB.
> Odmazl jsem, spustil squid znovu. Nyni tento vytvoril swap.state znovu
> (pomalu narusta, nyni ma asi 30kB), a vytizenost pameti je nyni 'jen' asi
> 19%...nicmene tez pomalu vzrusta...

Bohuzel s temito soubory jsem se nesetkal a tudiz nevim, na co jsou ...
(jsou textove, nebo binarni ?) ale jestli squid pote, co jste je odmazal
nerval, tak je zkracujte pres 'echo -n > swap.state' cronem nebo
udelejte link na /dev/null . Nevim to sice jiste, ale nemelo by mu to
ublizit ... (v kazdem pripade pouzijte radeji to prvni reseni, protoze
pri tom druhem by si z tech 'souboru' moc neprecetl, jestli z nich neco cte)

> Mate nejake podnety ku zvyseni efektivity? Casem se chystam prejit na novy
> stroj se 128MB pameti (vim, ze zde bylo doporucovano pro squid hodne
> pameti). Na druhou stranu, pri soucasnem vytizeni mi prijde trochu
> nepatricne svadet toto 'pretizeni' squidu na "pouhych" 32MB (jsme u
> Linuxu, a ne u NTcek, ze? :) )...

Squid ma defaultne zabirat 8MB a me osobne beha svizne (dal jsem mu 12
MB)... otazka je, co mate za verzi ... ja mam stale starou 1.1.22 a beha
dle meho nazoru velice slusne. Ne ze bych ted chtel vyvolavat flamewar
na tema 'je RH to nejlepsi nebo ne' ale u nekterych veci mi prijde,
ze to RHti trochu prehaneji ... patent na rozum nema nikdo a dat
si 2 prsty na spanky a rict takhle ho skompiluju je podle me krajne
nevhodne (Bind,ssh,ircd (!!) ...). V nekterych pripadech proste cerveny mor
(.rpm) zahazuji a radeji si to skompiluju sam.
Co si clovek neudela sam, tomu prece nemuze verit, ne ?

> CPU states: 3.6% user, 4.5% system, 0.0% nice, 91.9% idle
> Mem:  30700K av, 29980K used, 720K free, 9824K shrd, 3704K buff
> Swap: 72288K av, 11024K used, 61264K free,	     12508K cached

CPU states:  7.1% user,  8.0% system, 14.9% nice, 85.1% idle
Mem:   63124K av,  61440K used,   1684K free,  34916K shrd,   2544K buff
Swap:  72288K av,   3440K used,  68848K free                 15428K cached

:)

> Mimochodem, cekal bych, ze vytizeni systemu (nekolika sec prodlevy), bude
> spise souviset s vytizenim procesoru, nezli s vytizenim pameti na nejakych
> 50%-70%. Procesor ovsem vypada dosti 'flakave', ze?

Nekolika sec. prodlevy kdy ? Pri zasilani objektu z cache ? Nebo pri jine
cinnosti ... ?

> Dekuji za rady, a jestli je odpoved skutecne nekde zde v konferenci, prip.
> velmi jasne v man pages, tak me prosim netlucte...(nejen) posledni dobou
> si pripadam silne multitaskove a jeste pretizeneji nez Linux, ktery zde
> popisuji :)

No doufam, ze to, co jsem napsal nejsou jen blaboly a ze Vam pomuzou ..
Na zaver Vam doporucim jen jedno: http://squid.nlanr.net/ - stahnete si
nejakou (posledni ?) verzi squida a zkuste zkompilovat ... treba je to
tou distribuci ..

S pozdravem
              Michal Safranek

 -=- Michal Safranek <safranek na jhrnet.cz> -=-
Are you scared of speed? If so, try Windows NT.