Ceska programatorska klavesnice

Milan Zamazal mz-mail na pdm.pvt.net
Čtvrtek Říjen 1 22:26:39 CEST 1998

    PK> Mozna, ze to byl jenom muj pocit, ze se jednalo o hlasovani.
    PK> Probihalo to v teto konferenci loni v rijnu a listopadu.

Jestli mame na mysli totez, tak zadne hlasovani (pokud vim) neprobehlo,
pouze doslo k dohode, ze se na takove veci nelze dohodnout :-) a ze
nekdo udela direktivne dle sveho uvazeni nezavazne zavazny dokument
o "standardech" klavesnic.  Toho se nejprve ujal Petr Stanek, ale
protoze se pozdeji po jistou dobu prestalo v pracich na dokumentu
pokracovat, prevzal to od nej Pavel Makovec.  Jaky je aktualni stav,
nevim.

Kazdopadne pokud si dobre pamatuji, doslo tehdy k vetsinove shode na
tom, ze u programatroske klavesnice by se Shiftem mely spise psat znaky
!@$..., coz take bylo obsahem meho navrhu programatorskych klavesnic do
onoho "standardu".  A Emacs to tak ma.

    HA> logicnost -- jsem zvykly na ceskou klavesnici, kde se proste
    HA> cisla pisou se shiftem. Vim, ze chci-li @#$^&*[]{}, musim jeste
    HA> navic pridrzet AltGR a nedela mi to problemy, proste jsem si
    HA> zvykl. Je to podle meho lepsi, nez vytvaret nejake napul ceske a
    HA> napul americke klavesnice, ve kterych se pak vyzna jen jejich
    HA> autor, nebo pouzivat Windowsovou klavesnici, kde se zbytecne
    HA> musim ucit, kam jeji autory napadlo dat [] nebo treba $.

Nerad bych, aby opet vznikla k nicemu nevedouci diskuse o podobe
klavesnice, takze jenom velmi strucne: Motivaci ceske programatorske
klavesnice je, aby se co nejmene lisila od US klavesnice.

Milan Zamazal

--
Z Meta-FAQ teto konference:
o V konferenci linux na muni.cz je povoleno pouzivat ceskeho, slovenskeho a