Ceska programatorska klavesnice

Pavel Makovec pavel-m na terminal.cz
Neděle Říjen 4 03:48:14 CEST 1998

Milan Zamazal napsal:
>Jestli mame na mysli totez, tak zadne hlasovani (pokud vim) neprobehlo,
>pouze doslo k dohode, ze se na takove veci nelze dohodnout :-) a ze
>nekdo udela direktivne dle sveho uvazeni nezavazne zavazny dokument
>o "standardech" klavesnic.  Toho se nejprve ujal Petr Stanek, ale
>protoze se pozdeji po jistou dobu prestalo v pracich na dokumentu
>pokracovat, prevzal to od nej Pavel Makovec.  Jaky je aktualni stav,
>nevim.

provedl jsem shrnuti vsech stavajicich i nove navrhovanych map na
www.brailcom.cz/~pmakovec/kbd000.htm . programatorske mapy
jsou tam tri: cz2, cz-lat-prog (jedina realizovana) a cz-prog-std.

richard sputa se ujal prace zatim na neprogramatorske mape cz0
(tj. cz bez unikodu) ale nevim, jak je daleko. cz2 ma rozlozeni shodne
s u.s. klavesnici a ceske znaky lze generovat pres altgr a altgr-shift.

>Kazdopadne pokud si dobre pamatuji, doslo tehdy k vetsinove shode na
>tom, ze u programatroske klavesnice by se Shiftem mely spise psat znaky
>!@$..., coz take bylo obsahem meho navrhu programatorskych klavesnic do
>onoho "standardu".  A Emacs to tak ma.

cz-prog-std je asi ta, o ktere je rec. abych pravdu rekl, zda se mi definice
ponekud nestandardni (napr. ruzny pocet stisku mrtve klavesy pro ruzne
znaky), ale pokud si to budou programatori pamatovat, proc ji neudelat.

s pozdravem,
pavel makovec