Diskuse: tisk

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Pondělí Říjen 12 16:27:27 CEST 1998

*** Ing. Lukas Macura             ***
*** macura na opf.slu.cz             ***
*** http://x.opf.slu.cz/~limo ***

>  Takze muj navrh zni - vyvinout novou koncepci tisku. Vymyslet API pro
> tisk, noveho daemona a drivery pro kazdou tiskarnu. Tady bude se treba
> rozhodnout, zda vsechno vytvorime sami (Linux users around the world)
> nebo vezmeme za zaklad API z Win a nejak prinutime drivery pro Win
> fungovat i pod linuxem. Me osobne pripada prvni reseni cistsi.

Ja bych navrhoval pro zacatek reseni, jake jsem uz nacnul doma.
Napsal jsem nekolik scrpitu:

ps2lc20
ps2lc240

Ty funguji jako filtry s stdin=<postscript> a stdout=<data do tiskarny>.
stderr posilam nekam do /var/adm/lpd nebo neco takoveho.

Neni to tak slozite, jeste jednodusi od doby co vznikly upp soubory.
Mozna by takto sly vyresit i problemy s vernosti barev a podobnych veci
(nejsem v tomto smeru odbornik, pouze si to myslim), protoze do daneho
scriptu muzu nadefinovat presne ty parametry, ktere pro danou tiskarnu
potrebuju. Pro mono tiskarny to funguje. (aspon pro ty se kterymi jsem
pracoval)

Takze to shrnu:

- Stanovit pravidla pro tyto scripty (stdin, stdout, stderr, parametry,
  verze ghostscriptu pro kterou je dany "driver" optimalizovan, ...)
- Vytvorit archiv techto scriptu

Jsem ochoten nejake ty pravidla dat do kupy a nejake scripty pro zacatek
dodat.

Co vy na to ?

S pozdravem
Lukas Macura

Ps: Jak rikam, nejsem odbornik na tiskarny, michani barev a podobne
zverstva, ale asi bude problem v tom pretahovani barev X > postscript >
ghostcript > tiskarna. Jak to delaji wokna, ze ty barvy namichaji aspon
priblizne stejne jako na obrazovce ?