TeX je FREE - bylo RE: Diskuse: tisk

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Úterý Říjen 13 09:13:20 CEST 1998

On Mon, 12 Oct 1998, Ivo Zacek wrote:

> Za jistych okolnosti by mohlo byt vhodne, aby aplikace generovala radeji
> TeX. To je take jakesi rozhrani ponekud vyssi vrstvy nez PS (coz je na
> neco dobre a na neco ne).Nemyslim, ze program, ktery generuje TeX, by
> nemohl byt pod GNU (tak jste to asi nemyslel).

Ne i ano. Rekneme, ze smyslem je dosahnout stavu, kdy by program
byl zaraditelny do "free casti" debianu bez nutnosti instalovat cokoliv
navic z non-free casti. Nic vic, nic mene. Je to dostatecne
prakticky duvod?

> Tvrzeni, ze TeX je non-free, mi pripada jako dost velky
> GNU-fundamentalismus. Jeho zdrojaky jsou volne dostupne a napamatuji si
> to presne, ale mam dojem, ze kazdy je muze pouzit ve sve vlastni praci.

non-free != za penize

Pokud vim pak v TeXu jsou casti, ktere nemohu modifikovat i kdybych k tomu
mel nejaky duvod. Pletu se? Neberte to prosim jako odsuzovani vseho
non-free. To vubec ne. nektere sw. jsou zajimave a i velice kvalitni
a nekdy k nim ani ty src. (bohuzel) nejsou, ale nejdriv se snazim najit
neco co by me dnes nebo zitra nebo nekdy pozdeji neomezovalo. A pokud
zjistim, ze to neexistuje nebo to nejsem schopen vytvorit sam - sahnu
po tom co je. Je to hledani cesty, ne odsuzovani cehokoliv.

S pozdravem
	Petr Snajdr