ISDN

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Středa Říjen 14 22:24:19 CEST 1998

On Wed, 14 Oct 1998, Lukas Macura wrote:

> si clovek musel koupit, kdyz chtel ISDN pripojku. Zdalo se mi to
> prinejmensim blbe..

> 3 sekundy. Me zkusenosti jsou spise lepsi: Doba spojeni byla radove stovky
> milisekund (na pobockove ustredne), a i s inicializaci protokolu rawip
> (nejjednodussi protokol pro propojeni dvou pocitacu IPckem pres ISDN)
> radove do 2 sekund.
>
> S pozdravem
> Lukas Macura

Diky za vice podrobnosti, ale ja znova zopakuji PODSTATU dotazu:
jede vam nekomu obycejny modem (z Linuxu ci z Windows) proti
ISDN pripojce na Linuxu ?

Motivace: delame lokalniho ISP a zvazuji odstranit dosavadnich 14
modemu a nahradit je jednou "tlustou" ISDN (30 soucasne).
Financne by to bylo unosne, dratu dokonce mene, kvalita vyssi,
nekteri zakaznici se uz po ISDN ptaji, tak by ho mohli mit
a nemusel bych se starat o modemy ( vetraky, opravy, napajeni, ... )
a mel bych taky (doufam) cislo volajiciho ( => vetsi bezpecnost ? ).
Otazka je, jestli to je mozne ?

Ceny ... to je kapitola sama pro sebe. Ale zaslechl jsem,
ze diky tomu servisnimu kanalu muze (chce-li) SW vedet, ze
se blizi dalsi uctovaci impuls, a zavesit, pokud zrovna nejedou
a nepojedou data. Kdyby tohle v Linuxu bylo, tak se da
browsit, a kdyz clovek cte tu stranku, je zaveseno a neplati
se. Tim by se to mohlo stat ve finale levnejsi nez obyc. modem.
Samozrejme, ze za objem dat se zaplatit musi, i kdyz je to
rychlejsi, ale pro kratka spojeni "kdykoliv" ... !

Zdravi

Ivo Panacek

--
Email: Ivo.Panacek na regionet.cz