konkurenceschopnost Linuxu

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Úterý Září 8 11:46:00 CEST 1998

On Tue, 8 Sep 1998, Milan Zamazal wrote:

>     PS> Zadny dalsi vyvoj se nepripousti? ;-)
>
> Hodnotim soucasny stav a extrapoluji do blizke budoucnosti.  Posuzuji-li
> prispevky v teto konferenci, vychazi mi z toho Windoze jako jednoznacne
> dominantni system pro pristich deset let.

No nevim, myslim ze je to velice odvazne tvrzeni. Pred deseti lety
tu byl rok 1988, tj. caa nekolik let pred uvedenim win 3.1.
Mam pocit, ze se pouzival tak MS DOS 4, smyluplne uzivatelsky
interface mel tak moznana Mac, no nevim, nerad bych si vymyslel, ale
rekl bych ze 10 let je dost dlouha doba na to, aby se v IT
stalo temer cokoliv. At jiz vemu software, hardware atd.
Kolik firem zaniklo, kolik hvezd se uklidilo do ustrani a naopak
kolik novych vzniklo. Stat se muze opravdu cokoliv, Microsoft
treba roste a ma stale vic zisku, ale take stale vic lidi
popuzuje proti sobe, stale vic lidi proti nemu neco ma
jen proto, ze je to Microsoft.
	V historii existovalo nekolik kolosu, ktere
mely obrovskou moc a dnes ji zdaleka nemaji nebo
trebas vubec neexistuji. Ve sve dobe to vypadalo, ze
je to neco co nikdo nepremuze a co bude trvat na veky.
Presto konec prisel a casto z niceho nic. na horu
leze clovek pomalu a trva to dlouho, ale zhora dolu byva
pad pomerne rychly.
	Ja si osobne dovedu predstavit treba situaci
ze za 2 roky ani nejaky M$ ve sve stavajici podobe
nemusi treba vubec existovat (nebo tu muzeme mit
treba prvni celoplanetrani Microsoft cisarstvi, ale
to asi spise ne a urcite ne v takovem case  :))))
	Ale to uz jsem zase uplne nekde jinde, ale
kazdopadne bych se tim netrapil ;-)

> Milan Zamazal

S pozdravem
	Petr Snajdr