konkurenceschopnost Linuxu

Ivo Zacek izacek na brno.bohem-net.cz
Úterý Září 8 21:06:50 CEST 1998

Milan Zamazal wrote:

> Tak tak, je jednodussi pouzit spellchecker nez busit do klavesnice
> dvakrat pomaleji a naucit se pravopis. ;-)

Opravdu myslite, ze pomalym psanim se clovek ubrani preklepum?

> Hodnotim soucasny stav a extrapoluji do blizke budoucnosti.  Posuzuji-li
> prispevky v teto konferenci, vychazi mi z toho Windoze jako jednoznacne
> dominantni system pro pristich deset let.

V jakem oboru? Jsou obory, v nichz nedominuji ani dnes. Na svete totiz
kupodivu porad jeste nejsou jen same kancelare. Kdyby zasahem nejake
vyssi moci prestaly nahle fungovat vsechny unixove systemy, tak mnozi,
kteri mudruji o tom, ze Unix se "neprosadil" nebo ze je "na ustupu", by
se nestacili divit nasledkum. Naopak kdyby sekretarkam prestaly chodit
jejich Wordy, vyhnaly by pavouky z psacich stroju a jely vesele dal,
mnohe s ulevou. Dulezitost neni vyjadrena jen poctem.

Take patrim ke "zradcum", kteri krome Linuxu pouzivaji i Windows - v
pomeru, rekneme, 95:5. Linux totiz neprekonava Windows uplne ve vsem,
ale prekonava je "jen" skoro ve vsem. Je to malo?

Mimochodem, Linus v jednom rozhovoru rekl, ze slajdy k nekterym svym
prednaskam pripravoval v Powerpointu, ktery povazuje za vybornou
aplikaci pro tento ucel. Jako programator se vedle nej nemohu postavit,
ale jedno mame spolecne: nejsme fanatici.

---
Ivo Zacek <izacek na sky.cz>, Supervisory Systems s.r.o. Brno