Textovy glint aneb jak instalovat Debian

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Čtvrtek Září 10 20:59:46 CEST 1998

Cejka Rudolf wrote:

> Zdenek Kabelac (kabi na fi.muni.cz) wrote:
> : Cejka Rudolf wrote:

> Problem byl spis nekde uplne jinde: Proc systemova utilita dselect po
> mne chce, abych mel nastavenou PATH jako root? Pokud to opravdu vyzaduje,

Proste nevim jak ti jinak naznacit ze se pouzivaji binarky
z adresare sbin a pokud je jako normalni uzivatel nemas
v ceste a nelogujes se pre 'su -' tak je tam nikdo neprida -
to je snad detinske ne ??

> proc na zacatku neohlasi: Pozor, musi byt nastavena PATH do sbin adresaru?
> (Nemam pocit, ze by dselect koncil moc ciste, pokud cesty do sbin
> nedostane.)

Vec vkusu - ja myslim, ze tak blboovzdorneni vsech linuxovych
programu by zabralo hodne casu a let.

> Pouzil jsem ftp.

To bylo vzdy bez vetsich problemu - vzdy nejake byly, ale to bylo
spise tim, ze jsem experimentator a vetsinou pouzivam unstable
verze nebo vadne diskety :-)

> Toto muj problem nebyl. Klavesove zkratky jsem zkousel ruzne.
> Ale hodne dlouho mi unikalo (a stale unika), jak dselectu oznamit,
> ze pokud chci nejaky balik, tak ho opravdu chci a zavisi-li na nejakych
> dalsich balicich, necht si je klidne instaluje - a vubec me nezajimaji
> (nebo ze by k tomu slouzily i/I/o/O/R?). Nebo je schopen zavislosti
> instalovat sam? (Nic podobneho jsem ale nikde napsane nevidel.)
> Ale stale prelezat v seznamu >1500 baliku ze zacatku na konec?
> Timto zpusobem cas ztracet nechci.

kdyz se pusti deselect, tak se tam objevi jakasi obrazovka
a na ni jsou takove pismenka :-) a kdyz si je clovek precte
tak napriklad zjisti: (v helpu ke keystrokes)

Mark packages for later processing:
 +, Insert  install or upgrade      =, H  hold in present state
 -, Delete  remove                  :, G  unhold: upgrade or leave
uninstalled
 _          remove & purge config
                                             Miscellaneous:
Quit, exit, overwrite (note capitals!):       ?, F1 request help (also
Help)
 Return  Confirm, quit (check dependencies)   i, I  toggle/cycle info
displays
   Q     Confirm, quit (override dep.s)       o, O  cycle through sort
options
 X, Esc  eXit, abandoning any changes made    v, V  change status display
opts
   R     Revert to state before this list      ^l   redraw display
   U     set all to sUggested state             /   search (Return to
cancel)
   D     set all to Directly requested state    \   repeat last search

Ci-li pokud me o necem Debian presvedcuje, ze chce prinstalovat
jeste tohole a tohle a ja uz nechci tak zmacku SHIFT+q  (tedy Q)
a tim ho jednoduse presvedcim, ze to chci instalovat v tom stavu
jaky jsem si zvolil - je to pomerne dost dobre vyresene
Existuje take Hold na nejak baliky atd... coz je potreba nastavit
aby se priste neptal atd....

Proste kdo si necte dokumentaci tak ma holt smulu.

> Dobra, ale pokud se mi ohlasi "Exit code 1"? Rekl bych, ze zvyklosti
> byvaji ponekud jine. Treba LaTeX a odkazy, kvuli kterym musi byt zdrojovy
> text casto kompilovan nekolikrat: Nikdy nekonci "Exit code 1", ale
> priblizne zpravou "Rerun to get references right." Nebo nevidim jediny
> problem proti tomu, aby se dselect poustel sam od sebe v cyklu.

Ja pouzivam jako instalacni metodu apt a ta to timto zpusobem samozrejme
pise - ale zrejme v defaultni distribuci hamm neni ve standartnim
setupu obsazeny - je nutno ji doplnit jako balik:

Opt admin    apt          0.1.5       0.1.5       Front-End for dpkg

Ta pouziva i chytrejsi metodu na zesorteni baliku atd....

Zkus tedy tuto metodu - sama navic resolvuje konflikty systemu
v nekonzistentnim stavu.

> Takovy vyklad je take mozny. Ja to spis citim jako "Same zbytecne kecy
> okolo, budu cist jen to podstatne. Jenze jak najit par podstatnych
> informaci mezi zbytecnostmi? Bohuzel podstatne veci se proste
> snadno prehlednou."

Pak se holt nesmi tvrdit ze to Debiani nikde nezdokumentovali
a ze je to zcela nepuzitlne a ze mam zase od linuxu na rok pokoj :-)

Ja to vytahnul primo z www.debian.org :-) a mam to i lokalne na disku

> [...]
> : vi, ze sipka se diva doleva doprava nahoru dolu a ctrl strili tak u nej
> : linux na uspech velkou sanci mit nebude :-) Zvlaste pak, kdyz takovy clovek
> : za mnou prijde ze mu nejde zvuk - a ja po 10 minutach vsemozneho hledani
> : zjistim, ze se to v tech windouzich soupatkach nastavil na 0.
>
> Proc by ne? Nejak se preci zacinat musi. A proc ne s Debianem?
> Zkousel jsem ho, protoze zde v konferenci se prakticky jen
> chvalil a utracet za CD nepotrebuji, kdyz mam Inet. Naopak vetsina
> prispevku o RedHatu se tykala spis nejakych problemu.

Podle meho je Unix stale jeste spise pro "zasvecene" nez pro samouky :-)
odkojene Dosem.

> : to je mi zcela volne - prece se nebudu divat na rozhazene `ls` :-)
>
> Je nekde na viditelnem miste zdokumentovane "Pozor, cestina je
> v instalaci udelana tak, ze ls -l zpusobuje rozhazene vypisy?"
> Pokud ne, pak je asi nekde problem.

Problem je, ze MM to proste vyhodil z namitkou, ze to neni standard.
O cemz si nemyslim, ze je to stastne reseni. Ale zvidavejsi
uzivatel si to po chvili opravi sam...
Ostatne o tom pisi i na moji page o linux-u.

Navic toto neni veci Debianu, ze si "hloupi" cs linuxaci vsemozne
komplikuji
svoje lokales, takze nevim proc by na to meli upozornovat :-)

--
		Odstranite-li ve Windows95 vsechny chyby
			budete mit prazdny disk