Textovy glint aneb jak instalovat Debian

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pátek Září 11 10:47:50 CEST 1998

Zdenek Kabelac (kabi na fi.muni.cz) wrote:
: > Problem byl spis nekde uplne jinde: Proc systemova utilita dselect po
: > mne chce, abych mel nastavenou PATH jako root? Pokud to opravdu vyzaduje,
: Proste nevim jak ti jinak naznacit ze se pouzivaji binarky
: z adresare sbin a pokud je jako normalni uzivatel nemas
: v ceste a nelogujes se pre 'su -' tak je tam nikdo neprida -
: to je snad detinske ne ??

Asi se nedomluvime. Jsem proste zvykly na neco jineho.
	man dselect -> kapitola 8 -> je v /usr/bin
/usr/bin: Mozna aby bezny uzivatel mohl snadno zjistovat, jake baliky
byly nainstalovany - bez znalosti sbin adresaru. Jenze potom
nepredpokladam, ze pro instalaci budu muset sbin adresare nastavit.

: kdyz se pusti deselect, tak se tam objevi jakasi obrazovka
: a na ni jsou takove pismenka :-) a kdyz si je clovek precte
: tak napriklad zjisti: (v helpu ke keystrokes)

Spis slo o to, ze jsem byl zmateny z mackani klaves [Space], [Enter], "."...
System jsem pri prvnim setkani s dselectem proste nenalezl (i [F1] jsem
zkousel). Byl jsem sam? Chyba je ve mne. Neni to jen muj problem?
Chyba je v dselectu a melo by se neco zmenit.

: Ci-li pokud me o necem Debian presvedcuje, ze chce prinstalovat
: jeste tohole a tohle a ja uz nechci tak zmacku SHIFT+q  (tedy Q)
: a tim ho jednoduse presvedcim, ze to chci instalovat v tom stavu
: jaky jsem si zvolil - je to pomerne dost dobre vyresene

Jenze ja jsem prave chtel priinstalovat. (Uz jsem asi zjistil, co a jak.)

: Podle meho je Unix stale jeste spise pro "zasvecene" nez pro samouky :-)

A jak se tedy muze nekdo stat "zasvecenym"?

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science