Poskozeny filesystem ... (delsi) DMA bacha

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Pátek Září 18 12:36:52 CEST 1998

Petr Snajdr wrote:

> [...]

Abych taky pridal svou trosku do mlyna -

Nekterym motherboardum vylozene nesedne DMA prenos na disk a dochazi pri
nem
k fatalnim prepisovanim filesystemu - nekde na siti byl jejich seznam -
a bylo to v kooperaci s urcitymi typy disku. a snad je to nejak popsano
primo v kernelovych zdrojacich.

Rozhodne  pred tim, nez si clovek necha trvale zaple DMA mel by si ho dobre
vyzkouset.
(Coz nevim jestli primo souvisi...)

Tak jsem vlastni zkusenosti prisel na to, ze Linuxu (2.0.35/6) vylozene
nesedne
pokud se ma z DMA modu prepnout do neDMA - tj. pokud neni pres hdparm
zapnuto  keepsettings =  1 (on)

To jsem tu testoval a pri mem zatezovem testu (cat </dev/zero
>/var/tmp/zerofile
+ specialni tasky  -> vede k tomu, ze se nestihaji obslozit IDE interrupty
reseti se IDE radic) se mi docela dobre zhroutil /var filesystem - nastesti
od nej byl backup takze
ztrata dat nebylo hrozna - jakmile se vsak necha DMA + keepsettings tak vse
bezi OK i po reset radice.

Kdyby se podarilo zachranit nejaky kernel log - tak by stalo za to se
podivat jestli
tam nejaka hlaska od IDE radice neni.

--
		Odstranite-li ve Windows95 vsechny chyby
			budete mit prazdny disk